۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
۱۷ درصد صادرات غیر نفتی کشور سهم استان بوشهر است
استاندار بوشهر:

۱۷ درصد صادرات غیر نفتی کشور سهم استان بوشهر است

بوشهر- گراوند استاندار بوشهر گفت: ۱۷ درصد صادرات غیر نفتی کشور سهم استان بوشهر است.

عبدالکریم گراوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه اقتصادی و انرژی دارای جایگاه خاصی در سطح کشور است و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها، امری مهم و ضروری برای توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده و مدیریت ارشد استان در راستای حمایت از تولیدکنندگان استان از همه توانمندی و ظرفیت موجود بهره می‌برد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: حجم و میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از استان بوشهر نسبت به سال قبل رشد محسوسی داشته و باید از ظرفیت‌های عظیم تولید از جمله مراکز میگوی پرورشی، محصولات کشاورزی به ویژه خرما و گوجه‌فرنگی و تولیدات صنعتی و همچنین از ظرفیت بزرگترین منطقه صنعتی و انرژی ایران در  منطقه جنوب استان و تاسیسات عظیم پارس جنوبی نهایت بهره را ببریم و برای افزایش صادرات اهتمام ورزیم.

گراوند بیان کرد: باید در راستای افزایش تولید ناخالص داخلی از همه ظرفیت و پتانسیل موجود بهره ببریم و امیدوارم در سال جاری، حجم و کیفیت صادرات رشد بیشتری داشته باشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۱۷ درصد صادرات غیر نفتی کشور سهم استان بوشهر است ابراز داشت: بر اساس آمار رسمی گمرک ایران، ۱۶.۹ درصد صادرات غیر نفتی گمرکات کشور متعلق به استان بوشهر است که نشان دهنده جایگاه ارزشمند استان در زمینه ارزآوری است.

گراوند از افزایش ۷۷ درصدی صادرات کالا در استان بوشهر خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان فصل بهار بیش از ۶.۴ میلیون تن کالا از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۷ درصدی از نظر ارزش و رشد ۱۳ درصدی از نظر حجمی را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: بیشترین میزان صادرات از استان بوشهر به مقصد کشورهای چین و پاکستان و ترکیه و برزیل و امارات و آفریقای جنوبی و قطر و تایوان انجام شده است.

کد خبر: ۹۷٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha