تعطیلی اصناف چاره کار نیست
نایب رئیس اتاق اصناف ایران:

تعطیلی اصناف چاره کار نیست

شکریه، نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تعطیلی اصناف راه چاره کنترل بیماری نیست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، جلال الدین محمد شکریه اظهار کرد: حمایت های دولتی نیز تا به امروز کارساز نبوده و دردی از دردها و مشکلات اصناف را دوا نکرده است. اینکه هر بار با بروز موج جدید بیماری اصناف باتعطیلی روبرو شوند که حلال مشکلات نیست. این در حالی است که اصناف تمامی دستورهای بهداشتی را رعایت کرده اند و هیچ تخلفی در این زمینه وجود نداشته است و در حال حاضر موج مسافرت ها یکی از دلایل بروز موج جدید است.

وی تصریح کرد: در تهران و کلانشهرهایی مانند استان های شمالی شاهد حضور مردم هستیم که به بیماری دامن می زند. ای کاش جلوی مسافران را می‌گرفتند تا استان به این وضعیت درنیاید. اصناف باید تاوان این اشتباهات را بپردازند و این منصفانه نیست. قرار بر این بود که در جلسه ای با اصناف چارچوب هایی برای فعالیت در شهرهای قرمز نیز تدوین شود که این مورد عملی نشد.

شکریه تاکید کرد: متاسفانه با تعطیلی اصناف بیکاری کارگران مهم ترین ضربه به اقتصاد است. باید توجه داشت برخی از اصناف از مراجعین بسیار کمی برخوردار هستند و با تعطیلی آنها هیچ مشکلی حل نمی‌شود. همچنین اگر قرار بر تعطیلی اصناف است باید فکری برای نظام بانکی شود زیرا چکاوک نظام بانکی، سامانه‌ای آنلاین است و قطعا در این دو هفته چک‌های زیادی برگشت خواهد خورد. نمی‌شود که واحد صنفی تعطیل باشد و کاسب درآمد نداشته باشد اما چک‌هایی که از قبل داده، در موعد مقرر نقد شود.

وی افزود: وقتی اصناف تعطیل هستند، بانک‌ها هم باید تعطیل باشند وگرنه اصناف از کجا درآمد کسب کنند که بتوانند چک‌هایشان را پاس کنند. ما از طرق مختلف خواسته‌های خود را به گوش متولیان رسانده‌ایم اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. وی یادآور شد: بسیاری از صنوف ما روزمزد هستند و اگر یک روز کار نکنند از نظر مالی بسیار به مشکل می‌خورند؛ اما دولت بدون هدف‌گذاری در مورد تعطیلی صنوف تصمیم گرفته است. با توجه به تعطیلات ناشی از کرونای اصناف، بیشتر چک‌ها برگشت خورد از سویی دیگر نیز این تعطیلات باعث می‌شود تعهدات اصناف برای ماه‌های آتی رفع نشود.

فکر نکنید بعد از یک ماه تعطیلی اصناف تعطیل هستند، همه چیز برای آنها عادی می‌شود. حتی یک روز تعطیلی برای اصناف می‌تواند تأثیر بلندمدت در کسب و کار داشته باشد.

کد خبر: ۹۷٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha