۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
۴ واحد تولید مجاز رمز ارز در قزوین تعطیل شد/ ۱۶۰ مگاوات کمبود برق داریم
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین:

۴ واحد تولید مجاز رمز ارز در قزوین تعطیل شد/ ۱۶۰ مگاوات کمبود برق داریم

قزوین- بهادیوند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت:از ۵ واحد تولید ماینر مجاز در استان قزوین ۴ واحد به دلیل کمبود برق تعطیل و تنها یک واحد با ژنراتور اختصاصی و خارج از شبکه در حال فعالیت است.

سعید بهادیوند چگینی در گفت و گو با خبرنگار بازار در قزوین اظهار داشت: کمبود برق در استان قزوین در ماه جاری موجب شده است تا برخی از گمانه زنی ها در خصوص فعالیت دستگاه های تولید رمز ارز در بین مردم ایجاد شود، این در حالی است که از ۵ واحد تولید مجاز رمز ارز در استان ۴ واحد در قزوین، بوئین زهرا و آبگرم تعطیل شده اند و یک واحد در بوئین زهرا با دستگاه ژنراتور تخصصی خود در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: کاهش حجم آب پشت سدها از یک سو تولید برق را کاهش داده است و از سوی دیگر افزایش دمای هوا افزایش مصرف را به همراه داشته است این در حالی است که این گرما کاهش راندمان نیروگاه های تولید برق را نیز به همراه داشته و  موجب شده است تا کمبود در حوزه برق در استان قزوین ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار داشت: در این شرایط تنها راه موجود مدیریت مصرف برای گذر از بحران است.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود در شرایط کنونی روزانه ۱۶۰ مگاوات کمبود برق در قزوین وجود دارد که بخشی از این کمبود با تعطیلی شیفتی صنایع و بخشی  با خاموشی در مصارف خانگی تامین می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: کاهش ۸۰ مگاوات از کمبود انرژی برق در استان قزوین توسط تعطیلی و شیفت بندی کردن در صنایع جبران می شود و مابقی این میزان باید با خاموشی های موقتی در بخش خانگی جبران گردد.

بهادیوند چگینی افزود: حدکاثر خاموشی مورد نیاز در بخش خانگی ۲ ساعت در روز است و با مدیریت این وضعیت خواهیم توانست از این بحران موقتی عبور کنیم.

کد خبر: ۹۷٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha