۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
 امکان ساخت یک میلیون مسکن در سال وجود دارد
رئیس اسبق مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی:

امکان ساخت یک میلیون مسکن در سال وجود دارد

رئیس اسبق مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی درباره امکان تحقق وعده رئیس جمهور منتخب مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال گفت: با توجه به ظرفیت های فنی و اجرایی، امکان تولید صنعتی مسکن وجود دارد.

به گزارش بازار، سید محمود فاطمی عقدا درباره امکان تحقق وعده رئیس جمهور منتخب مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در کشور در خصوص ساخت میزان مسکن از فنی و اجرایی وجود دارد، امکان تولید صنعتی مسکن وجود دارد و دور از دسترس نیست.

وی در عین حال تصریح کرد: بدون تردید بر سر راه این پروژه و این طرح بزرگ مسائل و مشکلاتی نیز وجود دارد که باید واقع بینانه با آن برخورد شود. این واقعیت ها تجربه ای است که از تولید انبوه در کشور پروژه ملی مسکن مهر داریم.

رئیس اسبق مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی درباره چالش های پیش روی اجرای طرح یک میلیون مسکن در سال عنوان کرد: مسئله زمین یکی از موارد مهم در این طرح است. خانواده ها به دلیل گرانی اجاره به سمت حاشیه های شهر در حال مهاجرت هستند به این دلیل است که در داخل کلانشهرها زمین به اندازه کافی نداریم و نمی توان در شهرها زمین تولید کرد. همچنین گرفتن زمین های دولتی به دلایل متعددی، هم سخت است و هم از نظر قانونی امکان پذیر نیست تا زمین ها را وارد ساخت و ساز انبوه کنند.

این کارشناس بازار مسکن در گفتگو با رادیو گفت‌گو محدودیت منابع و نحوه مدیریت آن را یکی از چالش های ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال دانست و اظهار کرد: دولت باید این کار بزرگ را به اهل آن یعنی انبوه سازان بسپارد؛ آن‌ ها کسانی هستند که هم توان لازم و هم منابع لازم را در اختیار دارند. البته ممکن است دولت تصمیم گرفته باشد اعمال مدیریت صفر تا صد کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه معتقد هستم با توجه به تجربیات گذشته دولت آینده امکان تحقق این هدف مهم یعنی ساخت یک میلیون مسکن در سال را دارد، تأکید کرد: برای این امر مهم باید منابع سمت تقاضا و خریدار را به سمت تولید سوق داده و در اختیار سازندگان قرار دهیم و به این صورت می توان منابع مورد نیاز را تأمین کرد به خصوص آن که اگر تسهیلات سمت خرید را نیز به سمت تولید بیاوریم.

کد خبر: ۹۷٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha