۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
پیگیری و رصد صادرات ۷۵۰ میلیون دلاری از گیلان
رئیس سازمان صمت گیلان خبرداد؛

پیگیری و رصد صادرات ۷۵۰ میلیون دلاری از گیلان

رشت- دلق پوش، رئیس سازمان صمت گیلان گفت: امسال صادرات ۷۵۰ میلیون دلاری در کار گروه صادرات غیرنفتی گیلان پیگیری و رصد می شود.

فرهاد دلق پوش در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲۴۱ هزار و ۵۹۹ تن کالا از گیلان صادر شده است، اظهار کرد: ارزش اقتصادی این مقدار کالا ۱۴۶ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۲۹ دلار بوده است.

به گفته وی، صادرات این میزان کالا از مرز گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد و به لحاظ وزنی سه درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان صمت گیلان عمده کالاهای صادر شده از این استان را محصولات نباتی، معدنی و مصنوعات از آن، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی عنوان کرد. وی گفت: این محصولات از گمرکات گیلان به روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس صادر شده است.

دلق پوش، افزایش صادرات را از برنامه های مهم سازمان صمت بر شمرد و افزود: امسال صادرات ۷۵۰ میلیون دلاری در کارگروه صادرات غیر نفتی پیگیری و رصد می شود. وی غلات (جو و ذرت دامی) و گوشت و روغن، چوب ، تخته و محصولات شیمیایی، کاغذ، مقوا، خمیر چوب ، ماشین آلات و لوازم و قطعات آن را از واردات به گیلان طی مدت مذکور ذکر کرد.

وی میزان واردات کالا را به مقدار ۴۲۳ هزار و ۱۴۰ تن به ارزش تقریبی ۲۷۵ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۴۶۲ دلار بیان کرد. این مسئول، واردات کالا به گمرکات گیلان را از روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و اکوادور معرفی کرد.

وی درباره وضعیت صادرات چندانی خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال ۱۰۶ هزار و ۸۸۰ دلار به صورت صادرات چمدانی از گمرکات گیلان صادر شده است.

دلق پوش، ادامه داد: این میزان صادرات چمدانی به مقدار ۲۷ تن کالا به لحاظ ارزش دلاری و وزنی ٨٢ درصد کاهش داشته است. وی دلیل این کاهش را ممنوعیت تردد مسافر به دلیل شیوع بیماری کرونا ذکر کرد.

کد خبر: ۹۷٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha