۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸
«میمه» تنها شهر بدون گاز در ایلام| مردم همچنان چشم انتظار هستند
بازار گزارش می‌دهد؛

«میمه» تنها شهر بدون گاز در ایلام| مردم همچنان چشم انتظار هستند

ایلام- شهر میمه در شهرستان دهلران به عنوان تنها شهر بدون گاز در استان ایلام شناخته می شود که کار گازرسانی به این شهر هنوز به اتمام نرسیده است.

بازار؛ گروه استان ها: امروزه گاز یکی از مهمترین نیازهای جوامع شهری و روستایی به شمار می رود، در استان ایلام به رغم اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه گازرسانی صورت گرفته، اما همچنان شهر میمه در شهرستان دهلران و برخی از روستاهای استان از نعمت گاز محروم هستند.

شرکت گاز استان ایلام یکی از شرکت های عملیاتی و خدماتی زیرمجموعه وزارت نفت است که از سال ۱۳۷۷ به عنوان یک شرکت مستقل به منظور ارائه خدمت گازرسانی متناسب با نیازها و انتظارات مشترکین گاز طبیعی فعالیت خود را آغاز کرده است.

گازرسانی در استان ایلام از سال ۸۲ شروع و اولین مشعل گاز در شهر ایلام در سال ۸۵ روشن شده است و حالا مردم شهر میمه و دیگر روستاهای استان انتظار دارند از از نعمت گاز برخوردار شوند.

مردم میمه همچنان چشم انتظار گاز هستند
یکی از شهروندان شهر میمه در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد:  آنچه که در اخبار در سطح کشور شنیده می شود، کارهای بسیار خوبی در  زمینه گازرسانی به مناطق کشور و استان ایلام انجام شده و  اکثر روستاها و شهرها از این نعمت برخوردار هستند.

محمد صادقی افزود: برخی روستاها و  شهر میمه در استان ایلام هنوز دارای مشکلات زیادی هستند و از نعمت گاز برخوردار نیستند.

«میمه» تنها شهر بدون گاز در ایلام/ مردم همچنان چشم انتظار هستند

وی با اشاره به اینکه از مسئولان شرکت گاز استان انتظار می رود گازرسانی به این شهر بعد از سال ها که شروع شده به اتمام برسد، افزود: امیدواریم در ماه های آینده این مهم در میمه محقق شود.

۹۹ درصد شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند
مدیرعامل شرکت گاز ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کار گازرسانی به استان که از سال ۱۳۸۲ شروع شده با تلاش های صورت گرفته از همان سال تا به الان با وجود همه مشکلات، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 در بخش روستایی نیز حدود ۹۴ درصد مردم استان از نعمت گاز برخوردار هستند، تلاش داریم با پروژه های که در دست اقدام است تا پایان سال ۹۶ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شوند

عباس شمس الهی افزود: به رغم همه محدودیت ها هم اکنون ۹۹ درصد شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند، تنها شهر باقی مانده در استان شهر پهله در شهرستان دهلران است که کارهای اجرایی آن تمام شده و در مرحله تست نهایی هستیم و به زودی این شهر هم گازدار خواهد شد.

«میمه» تنها شهر بدون گاز در ایلام/ مردم همچنان چشم انتظار هستند

وی ادامه داد: در بخش روستایی نیز حدود ۹۴ درصد مردم استان از نعمت گاز برخوردار هستند، تلاش داریم با پروژه های که در دست اقدام است تا پایان سال ۹۶ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شوند.

شمس الهی بیان کرد: هم اکنون کار گازرسانی به ۳۵ روستا در مراحل آخر کار است و پیمانکاران مشغول کار هستند و امیدواریم بیشتر این پروژه طی سال جاری محقق شود.

۱۸۵ هزار مشترک در سطح استان وجود دارد
مدیرعامل شرکت گاز ایلام عنوان کرد: ایلام در غرب کشور جزو استان هایی است که زودتر از سایر استان ها، این میزان گازرسانی در آن انجام شده است.

وی تصریح کرد:هم اکنون ۱۸۵ هزار مشترک در سطح استان وجود دارد که ۵۱ هزار مشترک در حوزه روستایی و ۱۳۴ هزار مشترک نیز در حوزه شهری است.

شمس الهی افزود: با برنامه ریزی های انجام گرفته در سال گذشته در بحث گازرسانی به واحدهای صنعتی و اقتصادی، ۱۸۶ واحد تولیدی در استان از نعمت گاز برخوردار شده است.

«میمه» تنها شهر بدون گاز در ایلام/ مردم همچنان چشم انتظار هستند

وی گفت: در واقع گاز طبیعی جایگزین سوخت های مایع در این واحدهای تولیدی شده که نقش مهمی در روند تولید و کاهش هزینه های واحدهای تولیدی استان دارد.

گازرسانی عاملی برای حفظ جنگل ها در روستاها
یکی از اهالی روستاهای ایلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مردم بعضی از روستاهای استان هنوز از هیزم برای بسیاری از امورات خود استفاده می کنند که این مسئله ضربات جبران ناپذیری بر جنگل های بلوط استان می زند.

احمدی اکبری بیان کرد: استان ایلام دارای ۱۱ درصد ذخایر گاز کشور است و هم اکنون پالایشگاه گاز ایلام نیز فعال است، باید تمامی روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی گفت: گازرسانی به روستاهای استان ایلام به دلیل اینکه اکثر مردم روستاها دامدار و کشاورزی هستند،برای حفظ جنگل های بلوط و ماندگاری مردم در روستاها بسیار مهم است.

گازرسانی به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه شناخته می شود، نیاز است به بحث گازرسانی به روستاهای باقی مانده استان توجه جدی شود.

کد خبر: ۹۷٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha