۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
رشد قیمتها در بازار رمز ارز؛آیا روند پذیرش رمز ارزها در دنیا شروع شده است؟
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

رشد قیمتها در بازار رمز ارز؛آیا روند پذیرش رمز ارزها در دنیا شروع شده است؟

در این روز قیمت رمز ارزها در بازار افزایش یافت. بالاترین نرخ رشد قیمت به اتریوم اختصاص داشت و ثبات نسبی در بازار دوج کوین توجه رسانه ها را جلب کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: بعد از چندین روز نزول ارزش، بالاخره در روز ۴ جولای سال ۲۰۲۱ قیمتها در بازار مز ارزها روند افزایشی را از سر گرفت. دراین روز قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی برابر با ۳۵ هزار و ۱۱۵ دلار بود که ۴.۱۳ درصد نسبت به روز قبل از ان افزایش داشت و هر اتریوم با قیمت ۲هزارو ۲۷۵  دلار مبادله شد.

نرخ رشد قیمت اتریوم در این روز نسبت به بیست و چهار ساعت گذشته برابر با ۶.۱۹ درصد اعلام شد که بالاترین نرخ رشد قیمت روزانه در میان رمز ارزهای مبادله شده در دنیا در روز ۴ جولای بود.

آمارها نشان می دهد در این روز ارزش هر XRP در بازار برابر با ۶۸ سنت بود که ۴.۴۹ درصد نسبت به روز قبل از افزایش داشت و هر دوج کوین با قیمت ۲۴ سنت معامله شد.

 در این روز هم نرخ پایین تغییر قیمت دوج کوین توجه فعالان این بازار را جلب کرد و این سوال را دراذهان ایجاد کرد که دلیل عدم تغییر زیاد در قیمت  این رمز ارز چیست و چرا این بازار مانند اتریوم و بیت کوین تغییرات زیاد قیمتی را در هر روز تجربه نمی کند؟

مارکت واچ در این مورد نوشت: «ارزش دوج کوین از ابتدای سال جاری تا کنون با سرعت زیادی رشد کرده است ولی در یک ماه گذشته قیمت این رمز ارز تقریبا با ثبات بوده است .به نظر می رسد قیمت دوج کوین در فاصله بین ۲۲ تا ۲۵ دلار تثبیت شده باشد و این قیمت  را بتوان به عنوان نقطه پرش های قیمتی این رمز ارز در نظر گرفت.»

از طرف دیگر در این روز خبری مبنی بر ملاقات رییس بانک مرکزی امریکا با مدیر عامل «کوین بیس» در ماه می امسال یعنی دو ماه قبل منتشر شد. خبری که رییس فدرال رزرو تا کنون در مورد ان صحبت نکرده بود و حال در این دوره حساس در بازار رمز ارزها اعلام شد و به تعبیر  فعالان بازار رمز ارز این ملاقات به معنای شروع پروسه پذیرش رمز ارزها در  اقتصاد امریکا است.

البته همچنان در مورد ضرورت قانون گذاری در این بازار صحبت می شود ولی چیزی که بیشتر به چشم می خورد تلاش برای پذیرش رمز ارزها به عنوان وسیله تازه ای برای مبادله است.

 از طرف دیگر در روز یک شنبه مقامات کشور هند در مورد احتمال افزایش نرخ مالیات بر مبادلات در بازار رمز ارزها صحبت کردند. در این گزارش که روزنامه ایندیا تایمز ان را منتشر کرده بود از مقامات هندی این طور نقل شد که نرخ مالیات بر مبادلات در بازار رمز ارزها به ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت.

در صورت اجرا شدن این سیاست می توان انتظار داشت شوک دیگری به قیمت رمز ارزها وارد شود و برای چندین روز بازار با التهاب روبرو شود.

کد خبر: ۹۷٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha