۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی از چین، ترکیه، هند، امارات و آلمان بوده است
رئیس صمت استان مرکزی در گفتگو با بازار:

عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی از چین، ترکیه، هند، امارات و آلمان بوده است

اراک--رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی مجموع واردات کالا به استان مرکزی در سال گذشته را ۴۷۳ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: عمده این کالاها از چین، ترکیه، هند، امارات و آلمان وارد شده است.

سعید جعفری کرهرودی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: طبق قانون کالاهایی که هنگام خرید و فروش در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ثبت نشوند، به عنوان کالای قاچاق شناسایی و تلقی شده و مشمول جرایم کالای قاچاق می شوند.

وی با اشاره به اینکه فعالان این حوزه باید نسبت به این قوانین مهم توجه ویژه داشته باشند افزود: سال گذشته ۹ هزار و ۲۲۹ کالا در استان مرکزی ثبت سفارش شد که بیش از ۸۰ درصد آن تایید شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی گفت : ارزش اعتباری کالاهای ثبت سفارش شده در استان مرکزی ۲ میلیارد و ۹۳۳ میلیون یورو است که از این میزان ۲ میلیارد و ۶۰۸ میلیون یورو تایید شد.

جعفری کرهرودی افزود : پودر آلومینا، آند کربنی، کویل آلومینیوم، خط تولید آمپول، بادام، مواد اولیه آبمیوه، لوازم یدکی، شمش آلومینیوم و تجهیزات و خطوط تولید از ترکیبات کالایی وارد شده به استان در سال گذشته بوده است.

وی مجموع واردات کالا به استان مرکزی در سال گذشته را ۴۷۳ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: عمده این کالاها از کشورهای چین، ترکیه، هند، امارات متحده عربی و آلمان وارد شده است.

کد خبر: ۹۷٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha