۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
۱۹۰ هزار تن نهاده‌ دامی در قزوین توزیع شد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

۱۹۰ هزار تن نهاده‌ دامی در قزوین توزیع شد

قزوین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۹۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی بین بهره‌برداران این استان توزیع شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، حمیدرضا عزتی اظهار داشت: این میزان نهاده‌های دام و طیور شامل یک صد و ۲۳ هزار تن ذرت دانه‌ای، ۴۰ هزار تن کنجاله سویا و ۲۷ هزار تن جو بوده است.

 وی در مورد نحوه توزیع نهاده‌های دامی نیز بیان کرد: از انتهای سال ۱۳۹۸ توزیع نهاده‌های دام و طیور در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی بر اساس مقادیر اعلام شده توسط وزارتخانه انجام گرفته و در استان قزوین نیز بین دامداران، مرغداران و کارخانجات تولید کنسانتره توزیع شده است.

 عزتی اضافه کرد: بر این اساس طی سه ماهه نخست سال جاری، ۶۷ هزار و ۸۰۰ تن نهاده به تعاونی مرغداران، ۶۱ هزار و ۳۰۰ تن نهاده به اتحادیه و تعاونی‌های دامداران، ۳۲ هزار و ۶۰۰ تن نهاده به دامداران و ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن نهاده به کارخانجات کنستانتره تحویل داده شده است.

 وی با اشاره به تحویل نهاده خام بین کارخانجات خوراک برای تبدیل به کنسانتره، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده این نهاده در کارخانجات فراوری به کنسانتره تبدیل می‌شود و بین دامداری‌های سنتی استان که نیاز و تقاضا دارند، توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: توزیع نهاده‌های دامی بر اساس برآورد آمار دام در نتیجه بازدیدهای میدانی و همچنین اخذ اطلاعات مرغداران از طریق سامانه‌های دامپزشکی و سماسط (سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور) انجام شده است.

کد خبر: ۹۶٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha