۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
رکود در بازار مسکن خراسان جنوبی/ گرانی ۳۰ تا ۵۰ درصدی مصالح ساختمانی
نائب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

رکود در بازار مسکن خراسان جنوبی/ گرانی ۳۰ تا ۵۰ درصدی مصالح ساختمانی

بیرجند-چاجی، نائب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی گفت: گران شدن ۳۰ تا ۵۰ درصدی مصالح ساختمانی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰، بازار ساخت مسکن در خراسان جنوبی را به رکود برد.

 جلیل چاجی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: متأسفانه به واسطه گران شدن مصالح ساختمانی ما هم در فروش مصالح و هم در بازار ساخت مسکن یک رکود را مشاهده می‌کنیم چرا که توان اقتصادی مردم کاهش یافته است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: اگر از شهرداری‌ها درباره میزان صدور پروانه‌های ساختمانی بپرسیم، بی شک از کاهش صدور خواهد گفت که نشان از کاهش ساخت و ساز است.

چاجی با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی در بازار خراسان‌جنوبی حدأقل ۳۰  و حدأکثر ۵۰ درصد در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است، بیان‌کرد: گران شدن هزینه حمل و نقل، گران شدن هزینه کارگری و افزایش هزینه‌های کارخانه‌ها از علل مهم این افزایش قیمت است.

وی درباره علل گران شدن مصالح ساختمانی تولید داخل استان چون سیمان نیز افزود: در مورد محصولی چون سیمان هر چند به واسطه تولید در داخل استان هزینه حمل و نقل چندانی ندارد، ولی بحث فرآوری و خرید دستگاه‌های خارجی بر افزایش قیمت آن تأثیر داشته است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افزایش هزینه‌های کارگری نیز بر گران شدن مصالح ساختمانی در سه ماهه اول سال بی تأثیر نبوده است، گفت: باید به این نکته اشاره کرد که ۵ تا ۱۰ درصد از گران شدن مصالح بابت افزایش هزینه‌های کارگری بوده است.

چاجی اظهارکرد: افزایش هزینه های حمل و نقل نیز پنج درصد از علل گران شدن مصالح ساختمانی در بازار خراسان‌جنوبی را شامل می‌شود.

کد خبر: ۹۶٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha