۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
با مگابکسل صاحب سیم بکسل شوید

با مگابکسل صاحب سیم بکسل شوید

سیم بکسل یک طناب فولادی است که اغلب برای جا به جایی بار استفاده می شود. دارای انواع مختلفی است که بعضی بسیار قدرتمند بوده و در معادن به کار می روند و بعضی ظریف هستند و در ترمز دوچرخه استفاده می شوند.

به گزارش بازار، اگر به دنبال سیم بکسل و انواع آن و اطلاعاتی درباره تفاوت هایشان هستید، اگر به دنبال مشاوره برای انتخاب سیم بکسل مناسب می گردید با ما همراه باشید تا با هم به تحقیق در این باره بپردازیم. مگابکسل همراه همیشگی شما برای استفاده از انواع سیم بکسل است.

سیم بکسل و کاربردهای آن

پیش از آن که بخواهیم سیم بکسل مناسبی را انتخاب کنیم باید بدانیم که دقیقا این وسیله چیست و در چه جاهایی کاربرد دارد. سیم بکسل یک طناب فولادی است که اغلب برای جا به جایی بار استفاده می شود. دارای انواع مختلفی است که بعضی بسیار قدرتمند بوده و در معادن به کار می روند و بعضی ظریف هستند و در ترمز دوچرخه استفاده می شوند. طناب های ثابتی که پل های معلق را نگه می دارند و طناب هایی که در آسانسورها و جرثقیل ها استفاده می شوند نیز از انواع آن هستند. اگر شما به هر یک از این موارد نیاز دارید به مطالعه ی ادامه مطلب بپردازید تا اطلاعات مفیدی به دست آورید.

لوازم جانبی سیم بکسل

سیم بکسل ها به همراه متعلقاتی برای اتصال مانند گوشواره، حلقه، مهارکش، بست بکسل، شگل و ... به کار گرفته می شوند. موارد فوق از کاراترین قطعات در صنعت می باشند که با هدف بلند کردن اجسام مورد مصرف قرار می گیرند. بافت داخلی سیم بکسل از چند رشته تشکیل می شود. که هر رشته نیز از بافت چند مفتول درست شده است.

برای این که ساختار داخلی سیم بکسل را معرفی کنند از دو عدد استفاده می شود. عدد اول تعداد رشته های آن و عدد دوم تعداد مفتول های هر رشته را نشان می دهد. در اینجا لازم است به شما همراه گرامی خاطر نشان کنیم که دو مشخصه ی دیگر نیز در معرفی سیم بکسها مورد توجه قرار دارد. یکی نوع مغزی و دیگری نوع بافت آن است.

سیم بکسل مجموعه ای از مفتول های فولادی است که بدنه ی یکسانی را تشکیل می دهند. بخش مرکزی این بدنه مغزی نامیده می شود. چند رشته به صورت مارپیچ به دور مغزی پیچیده شده و هر کدام از این رشته ها از چند مفتول پیچیده شده به صورت مارپیچ به دور مفتول مرکزی تشکیل شده اند.

شما حتما برای انتخاب مناسب نیاز دارید تا بدانید چه مواردی در انتخاب شما موثر هستند، در ادامه مگابکسل شما را با همه ی این موضوعات آشنا خواهد کرد.

شما باید از بافت متناسب با کاربری خود و هم چنین قطر مناسب استفاده کنید. جنس سیم بکسل نیز از فولاد یا استیل است که شما با توجه به نوع آب و هوای محیطی باید برای خرید آن تصمیم گیری کنید.

اگر قصد جا به جایی بار با سیم بکسل را دارید باید به دو موضوع طول مسیر و وزن بار دقت کنید. اما قانون کلی در این زمینه وجود دارد که طول سیم بکسل انتخابی باید به اندازه ای باشد که زاویه ی دو یا چهار حلقه سیمی که زیر قلاب جرثقیل قرار می گیرند از ۹۰ درجه کمتر باشد. در غیر این صورت باید از نوعی استفاده کنیم که هر کدام از سیم بکسلها به تنهایی قدرت تحمل همه ی بار تحمیلی را داشته باشد.

با مگابکسل صاحب سیم بکسل شوید

کاربرد سیم بکسل به عنوان نرده

مغزی یکی از موارد موثر در انتخاب سیم بکسل

ما برای این که مشاوره ی مناسبی به شما در این زمینه ارائه دهیم لازم است تا به طور کامل شما را با انواع مغزی آشنا کنیم، پس با ما همراهی کنید.

مغزی بخش مرکزی طناب محسوب می شود که رشته ها را به دور آن می تابانند. در واقع نقش اصلی آن نگهداری رشته های طناب می باشد. مغزی دارای دو نوع فولادی و الیافی است. نوع فولادی دارای استحکام بیشتری بوده و انعطاف کمتری دارد. در ساخت مغزی الیافی از الیاف مصنوعی یا الیاف طبیعی استفاده می شود. الیاف طبیعی همان کنف طبیعی بوده و الیاف مصنوعی پلی پروپیلن می باشد. مغزی فولادی برای مصارفی که نیروی کشش و استحکام طناب بیشتری لازم است انتخاب می شود. اما در مورد مغزی الیافی انعطاف پذیری طناب مد نظر است.

مگابکسل امیدوار است تا اینجا اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشد. حال که با انواع مغزی آشنا شدید برای شناخت انواع بافت سیم بکسل نیز به همراهی خود با مگابکسل ادامه دهید.

با مگابکسل صاحب سیم بکسل شوید

سیم بکسل در صنعت آسانسور

انواع بافت سیم بکسل

بافت سیل Seal: در این نوع بافت مفتول های دور مفتول اصلی با هم برابر هستند. همه ی آن ها تشکیل دهنده ی رشته ی طناب اصلی می باشند. قطر مفتول های درونی این نوع بافت از قطر مفتول های بیرونی آن کمتر است اما قطر همه ی مفتول های یک ردیف با هم برابر است. ضخامت مفتول های بیرونی مقاومت سایشی این نوع بافت را بالا برده است.

بافت وارینگتون Warrington: در این نوع بافت مفتول های بیرونی به صورت یکی در میان نازک و ضخیم هستند. این حالت ترکیبی در بافت وارینگتون انعطاف پذیری آن را افزایش داده است.

بافت فیلر Filler: همه ی ردیف های مفتولی این نوع بافت قطر برابری دارند. فضای خالی بین مفتول های داخلی و خارجی را مفتول های نازکی به نام فیلر می پوشاند. در این نوع بافت شاهد سطح فلزی بیشتر، انعطاف بیشتر و مقاومت سایشی بالاتری هستیم.

بافت استاندارد Standard: قطر مفتول های تشکیل دهنده ی این نوع بافت برابر است. به دلیل قابلیت انعطاف پذیری زیاد، کاربردهای متنوعی در صنعت دارند.

نام گذاری سیم بکسل ها از نظر بافت بر اساس جهت بافت کلاف ها می باشد. اگر کلاف ها را از سمت چپ به راست بتابیم علامت Z و اگر بر عکس باشد از علامت S استفاده می شود.

مثلا اگر شما نیاز داشته باشید تا از سیم بکسلی استفاده کنید که بار را از زمین بلند کند می توانید از مدل صلیبی راست بافت یا چپ بافت استفاده کنید.

با مگابکسل صاحب سیم بکسل شوید

انواع سیم بکسل و نمای داخلی از سطح مقطع آن ها

خرید از مگابکسل

تا اینجا سعی کردیم تا مطالبی را به طور کلی در اختیار شما قرار دهیم. داشتن اطلاعات اجمالی درباره ی سیم بکسل و کاربردهای آن به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید اما شما را در این راه تنها نگذاشته و از طریق سایت مگابکسل شما را در همه ی مراحل از جمع آوری اطلاعات تا خرید نهایی کمک خواهیم کرد. ما با ارائه ی اطلاعات و خدمات در زمینه ی انواع سیم بکسل و وسایل جانبی و اتصالات آن، آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

کد خبر: ۹۶٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha