۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
بحران آب مهمترین مانع توسعه صنعتی در یزد است
رئیس خانه صمت یزد:

بحران آب مهمترین مانع توسعه صنعتی در یزد است

یزد- کلانتر، رئیس خانه صمت یزد با بیان اینکه مسائل زیست محیطی و مشکل تأمین برق صنعتی از جمله موانع تولید در این استان است، نخستین مانع توسعه صنعتی در یزد را بحران آب دانست.

علی اکبر کلانتر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بزرگترین مانع تولید در استان یزد را بحران تأمین آب دانست و گفت: ۴۹درصد اشتغال استان از طریق صنعت تأمین می‌شود؛ از این‌رو، لازم است برای رفع مشکل آب صنایع اهتمام شود.

وی بیان کرد: می‌توان با صرفه‌جویی ۴۰درصدی در مصرف، بهره وری آب را به گونه‌ای افزایش داد که کل آب صنایع استان تأمین شود.

طبق گفته رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد، اختصاص ۲۰درصد از آب صرفه‌جویی شده به بخش صنعت نیز برای توسعه صنعتی استان کافی است.

کلانتر افزود: نمی‌توان گفت در استان درخت و کشاورزی نباشد، اما انتظار است با روش‌های مدرن آبیاری، کنترل مصرف آب و اقدامات مدرن از جمله جداسازی آب شرب از غیرشرب، صنعت را نیز از آب بهره‌مند کرد.

وی با بیان اینکه توسعه صنعتی در صورتی محقق می‌شود که آمایش سرزمین به درستی انجام گیرد، گفت: شهرک‌سازی در مناطق کشاورزخیز باید با دقت بیشتری صورت گیرد ولی متأسفانه در برخی شهرستان‌های استان اعم از زارچ و اشکذر که نیاز فراوان به آب کشاورزی دارند، صنایع پرآبخواه نیز احداث شده است.

رئیس خانه صمت استان یزد افزود: اگر تفکر و عقلانیت در جانمایی‌ها و مدیریت مصرف ملاک قرار گیرد بسیاری از موانع و مشکلات حل شده و توسعه صنعتی نیز محقق می شود.

کلانتر مشکلات زیست محیطی را از دیگر موانع مهم توسعه صنعتی در استان یزد اعلام کرد و گفت: لازمه ایجاد صنایع موفق وجود برخی زیرساخت‌ها اعم از آب، برق و شرایط زیست محیطی منطقه است.

وی ادامه داد: این در حالی است که زیرساخت‌های تأمین آب و برق در استان مهیا نیست و دولت در تأمین آب و برق صنایع دچار مشکل است و متأسفانه زیرساخت‌های تأمین برق صنعت استان فراهم نیست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد تصریح کرد: پس از مشکل تأمین آب و انرژی صنایع، دومین مانع تولید و توسعه صنعتی استان مشکلات زیست محیطی است.

کد خبر: ۹۶٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha