۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، چیست؟

پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، چیست؟

خدماتی که پنجره واحد فیزیکی بر آنها متمرکز است شامل اموری است که از محدوده فعلی سامانه‌های الکترونیکی سازمان بورس و اوراق بهادار فراتر رفته و عمدتاً نیازمند تعامل با دیگر سازمان‌ها است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس مصوبه شورایعالی بورس و با هدف ایجاد درگاهی واحد برای خانواده بازارسرمایه و تسهیل فرایندهای بین سازمانی، راه اندازی پنجره واحد خدمات بازار سرمایه را به شرکت رایان بورس محول کرد. با رونمایی این پنجره در روز گذشته، استفاده از تمامی خدمات سازمان در قالب یک مکان فیزیکی واحد فراهم شد.

خدماتی که پنجره واحد فیزیکی بر آنها متمرکز است شامل اموری است که از محدوده فعلی سامانه‌های الکترونیکی سازمان بورس و اوراق بهادار فراتر رفته و عمدتاً نیازمند تعامل با دیگر سازمان‌ها از جمله سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و شرکت پست است.

با توجه به دشواری فرآیند حضوری، بروکراسی و نیاز به مراجعه مکرر فعالان بازار سرمایه به سایر نهاد های مورد اشاره، این پنجره امکان مراجعه به یک پیشخوان فیزیکی و ارتباط متمرکز را فراهم می‌کند.

مزیت ها و فرآیند ها
درخواست‌های اصلی که در حال حاضر در پنجره واحد فیزیکی و سامانه مرتبط با آن پشتیبانی می‌شوند، شامل: تأسیس شرکت، افزایش سرمایه، تأیید صلاحیت حرفه‌ای مدیران، تغییر اطلاعات شرکت‌ها، امور مربوط به صورت جلسات هیئت مدیره و مجامع شرکت‌ها است.

ایجاد نقطه واحد برای مراجعات و پیگیری و جلوگیری از سردرگمی و اتلاف وقت متقاضیان، عدم نیاز به ارائه چند باره مدارک و مستندات به نهادهای گوناگون، کاهش زمان کلی انجام فرایندهای بین سازمانی به میزان قابل توجه، ارسال پیامک‌های لحظه‌ای به محظ تغییر وضعیت درخواست‌ها و امکان پیگیری آنلاین و اطلاع‌رسانی فوری در صورت نقص مدارک و امکان آپلود مدارک درخواستی به طور آنلاین از مهمترین مزایای پنجره واحد خدمات بازار سرمایه است.

کد خبر: ۹۶٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha