اولین خودروی دوگانه پرنده به پرواز در آمد
«بازار» گزارش می دهد

اولین خودروی دوگانه پرنده به پرواز در آمد

کمپانی کلاین ویژن از خودروی پرنده خود رونمایی کرد، این خودرو Air car 1 نام دارد و به یک موتور ساخته شده در کمپانی BMW مجهز شده است .

سیران خانعلی زاده؛ بازار: اولین ماشین پرنده، پرواز آزمایشی خود بین دو فرودگاه نیترا و براتیسلاوا در اسلوواکی را با موفقیت به پایان رسانید؛ این پرواز تاریخی ۳۵ دقیقه طول کشید و مهم ترین گام طرحان خلاق این ایده برای دست یابی به سیستم یکپارچه حمل و نقل هوایی دوگانه درون شهری را اجرایی کرد.

این ماشین پرنده  ۱ Air car نام دارد و از یک موتور ۱۶۰ اسب بخار برخوردار است که به صورت اختصاصی در کمپانی BMW  طراحی و تولید شده است

این ماشین پرنده  ۱ Air car نام دارد و از یک موتور ۱۶۰ اسب بخار برخوردار است که به صورت اختصاصی در کمپانی BMW  طراحی و تولید شده است؛ پروانه های این ماشین پرنده کاملا ثابت بوده و در زمان حرکت جاده ای  به صورت جزیی  تاشده  و برای جرکت هوایی دوباره باز می شوند. تبدیل این وسیله از حالت جاده ای به حالت پرنده تنها ۳ دقیقه طول می کشد که با یک سوخت گیری کاملا عادی میسر خواهد شد.

سرعت این وسیله ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت  است و تا ارتفاع ۸۰۰۰ پایی اوج خواهد گرفت؛ ظرفیت تعیین شده برای نمونه اولیه تنها دو نفر می باشد و با شروع فعالیت اصلی نمونه های بعدی  این ظرفیت تا ۴ نفر نیز افزایش خواهد یافت.

راجو کلین که مدیریت کمپانی کلاین ویژن سازنده این وسیله منحصر به فرد را بر عهده دارد، گفت : طراحی و تولید این پروژه تنها ۲ سال به طول انجامیده است؛  1 Air car تا به اکنون تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بیش از ۴۰ ساعت پرواز موفق را تجربه کرده است که شامل پروازهای آزمایشی از جمله چرخش های تند ۴۵ درجه و آزمایش های مانور پذیری در ارتفاع ۹۰۰۰ پا بوده است .

اولین خودروی دوگانه پرنده به پرواز در آمد

وی در ادامه افزود : طرح اولیه این ماشین پرنده اقتباسی بلند پروازانه از فیلم های علمی تخیلی است که نمود واقعی یافته است؛ این خودرو پرنده از چتر نجات بالستیک بهره گرفته که یک فرود ایمن را برای مسافرین رقم خواهد زد؛ این محصول تا چندین سال آینده و با تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز و تحت عنوان  Air car  به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می شود؛ این وسیله  دارای پتانسیل یک ماشین مسابقه می باشد که در صورت نیاز و در ترافیک های بسیار سنگین وارد فاز پرواز خواهد شد . 

البته لازم به ذکر است نمونه اصلی این خودرو دارای پتانسیل و توان عملیاتی بیشتر بوده و بر اساس گزارش های شرکت کلاین ویژن نمونه پیش تولید تحت عنوان Air Car  شماره ۲   با قدرت موتور ۳۰۰ اسب بخار روانه بازار خواهد شد که با وسعت طیف ۱۰۰۰km کیلومتر همراه خواهد بود و تا ظرفیت 4 نفر را نیز پشتیبانی خواهد کرد .

افرادی که داوطلب استفاده از این نوع خودروها می باشند، لازم است گواهینامه هواپیماهای EASA CS-۲۳ همراه با گواهینامه مجوز جاده M۱ را دریافت نمایند

گفتنی است، افرادی که داوطلب استفاده از این نوع خودروها می باشند، لازم است گواهینامه هواپیماهای EASA CS-۲۳ همراه با گواهینامه مجوز جاده M۱ را دریافت نمایند . پرواز با این وسیله نقلیه دوگانه بسیار راحت  خواهد بود و  بنا به ضوابط  و قوانین ترافیک هوایی تنها تعداد محدودی اجازه  استفاده از آپشن پرواز را خواهند داشت .

کلاین ویژن مدعی است که تا سال 2025 تمامی زیر ساخت های یک ایستگاه اختصاصی برای این خودروها به مرحله عملیاتی خواهد رسید، اما برای چندین سال  امتیاز استفاده از این فناوری در اختیار تعدادی از  کشورهای  اروپایی و کشور ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۹۶٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha