۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
نرخ فولاد در بورس کالا بالاتر از قیمت های جهانی و صادراتی است
در نشست خبری عنوان شد؛

نرخ فولاد در بورس کالا بالاتر از قیمت های جهانی و صادراتی است

تبریز- رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد آذربایجان گفت: نرخ فولاد در بورس کالا بالاتر از قیمت های جهانی و صادراتی است و این مشکلاتی را برای واحدهای تولید فولاد و نوردکاران ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، کریم رحیمی عصر امروز سه شنبه در نشست خبری در تبریز گفت: آذربایجان شرقی ۴۲ واحد تولیدی فولاد دارد که از نظر تعداد ۲۴ درصد از کل واحدهای تولیدی کشور را شامل می شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد از تولیدات فولاد کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود، ادامه داد: هشت درصد صادرات فولاد کشور از این استان انجام می شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی صنعت فولاد است، افزود: شش هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند که نشانگر اهمیت و جایگاه صنعت فولاد در کشور است.

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران ایران سپس با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی قطب تولید فولاد در کشور است، ادامه داد: مهمترین مشکل ما در کشور تامین مواد اولیه برای نوردکاری است.

وی سپس با انتقاد از نحوه قیمت گذاری ها در بورس کالا گفت: قیمت معامله ای در بورس کالا بسیار بالاتر از نرخ های جهانی است و این باعث تعطیلی واحدهای نوردکاری به جهت تامین نکردن مواد اولیه می شود. متاسفانه تامین مواد اولیه به چالش بزرگ برای ما تبدیل شده است و راهکار آن بازنگری در تعیین قیمت های بورس کالا است.

وی همچنین با اشاره به دیگر مشکلات بخش فولاد در آذربایجان‌شرقی گفت: علاوه بر مهندسی قیمت ها در بورس کالا، پایین بودن قیمت ارزش پایه صادراتی و عادلانه نبودن حاشیه سود زنجیره فولاد و همچنین مهندسی عرضه و تولید در کشور از مهمترین مشکلات ما است.

کد خبر: ۹۶٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha