۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
تشکیل دولت مقتدر و فراجناحی سبب رفع مشکلات اقتصادی می‌شود
نماینده ایذه و باغملک در مجلس:

تشکیل دولت مقتدر و فراجناحی سبب رفع مشکلات اقتصادی می‌شود

ایزدپناه، نماینده ایذه و باغملک در مجلس گفت: تشکیل دولتی مقتدر، شایسته و فراجناحی با رویکرد جهادی می تواند سبب رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و رفع فساد شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبداله ایزدپناه در نشست علنی امروز (سه شنبه ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: حماسه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ملت ایران و انتخاب آیت الله دکتر رئیسی را به عنوان دولت سیزدهم به محضر رهبر انقلاب و ملت شریف ایران تبریک می گویم.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملت تاریخ ساز ایران اسلامی و همه جهان در انتظار عملکرد دولت آینده در حوزه اقتصاد و معیشت، عرصه بین المللی مبارزه با فساد هستند. این انتظار محقق نخواهد شد مگر با تشکیل دولتی مقتدر، شایسته و فراجناحی با رویکرد جهادی.

وی خطاب به رییس جمهور منتخب مردم، ادامه داد: سیستم اداری کشور مبتلا به بیماری فساد شده است؛ پارتی بازی و رشوه به امری عادی تبدیل شده و عدم وجود شفافیت، ناکارآمدی و ضعف نظام اداری، ضعف وجدان کاری و انضباط اجتماعی، روح مادی گرایی، ضعف مجموعه های نظارتی و عدم ثبات مدیریتی نمونه هایی از عوامل فساد اداری هستند که باید دولت آینده راه علاجی برای آنها پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: چرا خوزستان همواره در معرض تهدید است؟ ۱۶ درصد تولید ناخالص ملی متعلق به خوزستان است که به عبارتی این رقم سه برابر جمعیت استان است. بیشترین منابع آب شیرین کشور در خوزستان است و این استان محور امنیت غذایی کشور بشمار می رود.

ایزدپناه گفت: شاهد این ادعا تولید ۱.۳ دهم میلیون تن گندم کشور است؛ ۵۰ درصد ارز کشور از خوزستان از نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و سیمان حاصل می شود و از آنجایی که خوزستان نقطه قوت اقتصادی ایران است همواره مورد تهدید و طمع دشمن بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جنگ و تجاوز رژیم بعثی و فعال کردن گروه های تجزیه طلب، اعتقادی از جمله وهابی و یمانی، تروریستی مثل بمبگذاری و دامن زدن به اختلافات قومی و نژادی نمونه هایی از تلاش های دشمن در خوزستان بوده و هست.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه به این تهدیدها اضافه شده، افزایش نرخ بیکاری، فقر و محرومیت است که باعث افزایش سطح نارضایتی عمومی در استان خوزستان شده که این امر تهدید جدی بالقوه است.

وی ادامه داد: بنابراین با نگاه ملی و تقویت خوزستان به عنوان نقطه قوت اقتصادی، باید ضمن برنامه ریزی جدی برای مقابله با تهدیدهای دشمن در خوزستان، دولت آینده به دور از شعار و وعده در جهت رفع محدودیت مزمن خوزستان مثل نرخ بالای بیکاری و تامین امکان اولیه زیست مانند آب، برق و امور زیرساختی مانند راه، جاده، آموزش، بهداشت و درمان تلاش کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: تحقق این موارد ضمن ادای دین به خوزستان، سبب افزایش سطح رضایت مندی عمومی و کاهش تهدید در استان خواهد شد.

ایزدپناه خطاب به وزیر کشور، گفت: از تسریع در روند ارتقاء دهستان های حوزه انتخابیه ایذه و باغملک به بخش و غیره و همکاری معاون پارلمانی ریاست جمهوری در این زمینه قدردانی می کنم. مردم از دولت انتظار دارند موارد مربوط به این موضوع هر چه سریع تر محقق و اجرایی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزارت ورزش و جوانان، تصریح کرد: شاهد کم کاری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در عدم توجه به ورزش حوزه انتخابیه ایذه و باغملک و بی توجهی به پروژه های ورزشی هستیم؛ علی رغم جلسات و تذکرات مکرر تاکنون اقدام قابل توجهی در جهت رضایت مندی جامعه ورزش انجام نشده است.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشور سالانه به ۱۹ میلیون تن به نهاده های دامی مانند جوف ذرت، کنجاله سویا و غیره نیاز دارد؛ ۵۰ درصد این نیاز می تواند در کشور تامین شود اما مافیای واردات اجازه این کار را نمی دهد که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

کد خبر: ۹۶٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha