۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
ممنوعیت کشتار دام‌های مولد و آبستن
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد

ممنوعیت کشتار دام‌های مولد و آبستن

ماکنعلی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به مدیران کل دامپزشکی استان‌ها، کشتار دام‌های مولد و آبستن را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش بازار، به دنبال مباحث مطرح شده مبنی بر کشتار گسترده دام‌های مولد و آبستن به دلیل شرایط دشوار تولید، آقای علی صفر ماکنعلی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به مدیران کل ادارات دامپزشکی استان‌ها تاکید کرد: کشتار دام‌های مولد اعم از گاو، گاومیش، گوسفند و بز آبستن همچنان ممنوع است.

وی از مدیران کل دامپزشکی استان‌ها خواست ترتیبی اتخاذ کنند تا دستورالعمل ممنوعیت کشتار دام‌های مولد آبستن در کشتارگاه‌های دام کشور به صورت تشدیدی اجرا شود.

گفتنی است؛ طی ماه‌های اخیر، فعالان صنعت دامپروری کشور از کشتار دام‌های مولد و آبستن به شدت اظهار نگرانی و اعلام کرده بودند این رویه ذخایر ژنتیکی کشور در حوزه دام را از بین می‌برد و در آینده‌ای نه چندان دور با کمبود دام و گوشت و شیر مواجه خواهیم شد که بحران بسیار بزرگی است. کمبود نهاده‌های دامی، افزایش قیمت علوفه، خشکسالی و مشکلات ایجاد شده برای دامداران در تأمین علوفه از مراتع و عدم حمایت دولت از جمله دلایل این امر عنوان شده است.

کد خبر: ۹۶٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha