۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
ضرورت حمایت از جایگاه زن در محیط کسب و کار| مدیریت موفق فعالان اقتصادی زن در محیط خانواده
مشاور وزیر صمت در امور بانوان و خانواده تاکید کرد

ضرورت حمایت از جایگاه زن در محیط کسب و کار| مدیریت موفق فعالان اقتصادی زن در محیط خانواده

حسینی، مشاور وزیر صمت در امور بانوان و خانواده گفت: بیشتر بانوان خلاق که در سطح جامعه مدیریت خوبی دارند در محیط خانواده نیز موفق عمل می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، فاطمه سادات حسینی در حاشیه بازدید از مرکز باشگاه نوآوری مانا (موسسه ایده‌پروری نخبگان ارزش‌آفرین) با تاکید بر اینکه شرایط اجتماعی و اقتصادی به سمتی رفته است که بانوان نیز وارد فضای کسب و کار شدند، یکی از نیازهای جامعه بانوان در راستای این مشارکت، ایجاد شرایط و بستر مناسب برای فعالیت آن‌ها دانست و گفت: برای اینکه بانوان بتوانند رسالت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را با رسالت فردی و خانوادگی که دارند، متوازن و متعادل کنند تا خود، خانواده و کسب و کارشان آسیب نبیند، نیاز به یک ساختار و بستر مناسب در جامعه و در کنار آن آموزش و آگاهی دارند.

مشاور وزیر صمت در امور بانوان و خانواده، بر توانمندی، استعداد و ظرفیت جامعه بانوان تاکید کرد و افزود: بسیاری از بانوان کشور ما دارای خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستند اما به دلیل نبود شرایط مناسب، نتوانستیم از این ظرفیت‌ها، آنگونه که شایسته بوده است، استفاده کنیم.

وی ایجاد یک محیط امن کسب و کار که در آن بانوان و مادران بتوانند با آسودگی خاطر، در کنار فعالیت اجتماعی و اقتصادی خود به تربیت فرزند بپردازند را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم تخصص‌های بانوان در بخش‌های مختلف، به بار بنشیند نیاز به یک ساختار داریم و طرحی که در این باشگاه اجرا شده است نمونه موفقی از این ساختار است.
ضرورت حمایت از جایگاه زن و اهمیت تحکیم خانواده

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از جایگاه زن و اهمیت تحکیم خانواده، ایجاد این زیرساخت را برای استفاده بهینه، بجا و به موقع از توان بانوان در راستای حفظ و ارتقاء منزلت و جایگاهی که در فرهنگ ایرانی و اسلامی برای زنان وجود دارد لازم دانست.

مدیریت موفق فعالان اقتصادی و اجتماعی زن در محیط خانواده
حسینی در ادامه با اشاره به نزدیکی روز صنعت و معدن، به حضور بیش از ده هزار نفر از بانوان کشور در وزارت صمت اشاره کرد و گفت: بخشی از مدیران و مسئولان ارشد در شرکت‌ها و بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی از جامعه زنان هستند و اغلب آنان همانطور که در حوزه تولید و اشتغال موفق هستند در بحث خانواده نیز بسیار موفق عمل کردند؛ زنانی که ایده‌ پرور و خلاق هستند و در سطح جامعه مدیریت خوبی دارند قطعا در محیط خانواده نیز این توانایی را دارند و آن را عملیاتی می‌کنند.

مشاور وزیر صمت در امور بانوان و خانواده با استناد به تجارب خوب مدیریت خوب بانوان در حوزه کسب و کار، توجه به شایسته سالاری و توانمندی‌ در کنار جایگاهی که اسلام برای زن و خانواده در نظر گرفته است را ضروری دانست و اظهار کرد: مطالعه و بررسی‌ها نشان داده است در شرایطی که زیرساخت مناسب برای فعالیت بانوان وجود دارد، این قشر از جامعه حضور موفقی در حوزه کسب و کار و همچنین مدیریت خانواده داشتند.

وی با تقدیر از طرح نوآورانه گروه مانا در راستای ایجاد فضای مناسب برای فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بانوان که متناسب با رسالت زن در خانواده است، توسعه این طرح در سایر محیط‌های کسب و کار را موثر در افزایش بهره‌وری از توان بانوان دانست.

ضرورت استفاده از فضای مجازی در حوزه کسب و کار
حسینی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی در دوران شیوع کرونا و تغییر فضای کسب و کار در سراسر دنیا، بر لزوم آموزش برای استفاده بهینه از این فضا تاکید کرد و افزود: باید تهدیدها و محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کرد، استفاده از فضای کسب و کار به عنوان بستر مناسب کسب ‌و کار در دوران شیوع کرونا باید مورد توجه قرار گیرد و آموزش‌های لازم برای این کار به فعالان اقتصادی داده شود.

حل مشکلات جمعیتی با ایجاد توازن بین فعالیت‌های اجتماعی و خانواده
وی دسترسی به مشتریان بیشتر، استفاده بهینه از زمان و وابستگی کمتر به مکان مشخص برای عرضه کالا و خدمات را از جمله مزیت‌های فضای کسب و کار مجازی اعلام کرد و با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های جمعیتی و تحکیم بنیان خانواده، گفت: اگر بستر و ساختار مناسب و لازم برای ایجاد توازن و تعادل بین فعالیت‌های اجتماعی و خانواده برای بانوان فراهم شود، بسیاری از مشکلات در حوزه جمعیتی مرتفع خواهد شد.

حسینی همکاری دانشگاه و سازمان‌های مختلف برای توسعه طرح‌های نوآورانه در این راستا را لازم عنوان کرد و با تاکید بر ایجاد یک ساختار اقتصادی و اجتماعی برای جامعه زنان، شناسایی فرصت‌های کسب و کار متناسب با شرایط و نیاز کشور و در کنار آن توانایی و جایگاه زنان را مهم خواند.

مشاور وزیر صمت در امور بانوان و خانواده در این بازدید، ضمن گفت‌وگو با تیم‌های مختلف شتابدهنده در این مرکز، از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت و همچنین توصیه و پیشنهاداتی را در راستای توسعه این طرح و جذب حمایت‌های بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی را مطرح کرد.

گفتنی است این موسسه با همکاری سه جانبه دانشگاه علم و صنعت، مجموعه مانا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شهریور ۹۸ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است؛ و با ایجاد یک فضای مناسب برای بانوان، امکان انجام فعالیت‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی را برای مادران در کنار فرزندانشان فراهم کرده است.

در حال حاضر ۱۵ تیم شتابدهنده در پنج حوزه مد و پوشاک، آموزش، مادر و کودک، سلامت و مراقبت و زیبایی فعالیت می‌کنند؛ ایجاد شبکه از شرکاء تخصصی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و برگزاری رویدادهای تخصصی در این حوزه‌ها از دیگر اقدامات این مرکز است.

کد خبر: ۹۶٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha