۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
۵ دوربین‌ خودرو منتخب ۲۰۲۱ | حقوق شما در تصادفات رانندگی حفظ می‌شود
«بازار» گزارش می‌دهد

۵ دوربین‌ خودرو منتخب ۲۰۲۱ | حقوق شما در تصادفات رانندگی حفظ می‌شود

در میان ۴۰ دوربین خودرو، پنج دوربین Nextbase ۶۲۲GW، Garmin Dash Cam۵۷، Rexing V۱ ۴K، Viofo A۱۲۹ Pro Duo و Vantrue N۲S Dual به عنوان کاربردی‌ترین ثبت کننده‌های وقایع رانندگی در سال ۲۰۲۱ انتخاب شده‌اند.

بازار؛ گروه خودرو: تصادف رانندگی به اندازه کافی تلخ است، اما اگر به ناحق مقصر شناخته شوید؛ ناراحت کننده‌تر هم می‌شود. حادثه‌ای که فقط ضارب و مضروب از واقعیت آن اطلاع دارند و ممکن است گاهی راننده مقصر برای فرار از پرداخت هزینه‌های تصادف، شما را به دروغ مقصر جلوه دهد.

فرض کنید در حاشیه مسیر، با سرعت مجاز درحال رانندگی هستید و به تمام قوانین رانندگی نیز احترام می‌گذارید؛ درست در همین زمان یک راننده متخطی جلوی شما می‌پیچد و حادثه‌ای رخ می‌دهد. حادثه‌ای که حتی اگر با جرح و فوت هم همراه نباشد، به دلیل زمانی که باید صرف تعمیرات خودرو کنید تلخ و آزار دهنده خواهد بود، اما اگر ماجرا به همین جا ختم نشود و با آمدن مامور راهنمایی و رانندگی مقصر شناخته شوید و راننده متخلف از گفتن حقیقت طفره برود شرایط دشوارتر می‌شود. در این جا هیچ چیز همچون تصویر ثبت و ضبط شده از سوی دوربین‌های خودرو نمی‌تواند حقوق از دست رفته را به شما برگرداند. البته بخش بدتری هم این حادثه می‌تواند داشته باشد که درگیر عابرپیاده باج گیر شوید، در این زمان این  دوربین‌ها هستند که می‌توانند حقیقت را به سادگی آشکار کنند.

وسایل دیجیتالی که به شما کمک می‌کنند حقوق خود را در مواقعی که دوربین‌ها و ماموران راهنمایی و رانندگی حضور ندارند از متخطیان قانون پس بگیرید. طی یک بررسی از سوی نشریه فوربس از میان ۴۰ دوربین خودرو محبوب، پنج دوربین Nextbase ۶۲۲GW، Garmin Dash Cam۵۷، Rexing V۱ ۴K، Viofo A۱۲۹ Pro Duo و Vantrue N۲S Dual به عنوان کاربردی‌ترین ثبت کننده‌های وقایع رانندگی در سال ۲۰۲۱ انتخاب شده‌اند. بنابراین یک دوربین خودرو «dash cam» که با یک پایه به شیشه جلوی خودرو متصل می‌شود، می‌تواند از تمام اتفاقاتی که رو به روی شما در حین رانندگی رخ می‌دهد فیلم برداری کند. البته در صورت تمایل و هزینه بیشتر می‌توان تمام حوادث عقب، جلو و حتی فضای داخلی خودرو (مناسب برای رانندگان استخدامی در مجموعه‌ها) را ذخیره و بازبینی کرد.

Nextbase ۶۲۲GW با قیمت ۵۲۵.۰۰ دلار همچون یک چاقوی ارتشی سوئیسی معرفی می‌شود که دارای قابلیت‌های گسترده‌ای است. یکی از بهترین ویژگی‌های این دوربین وضوح بالای ویدیوی آن است که می‌تواند فیلم K۴ ضبط کند

۵ دوربین‌ خودرو منتخب ۲۰۲۱ | حقوق شما در تصادفات رانندگی حفظ می‌شود

Nextbase بهترین انتخاب
Nextbase ۶۲۲GW با قیمت ۵۲۵.۰۰ دلار همچون یک چاقوی ارتشی سوئیسی معرفی می‌شود که دارای قابلیت‌های گسترده‌ای است. یکی از بهترین ویژگی‌های این دوربین وضوح بالای ویدیوی آن است که می‌تواند فیلم K۴ ضبط کند. صفحه نمایش بزرگ و لمسی به همراه پایه مغناطیسی قدرتمند، تثبیت‌کننده تصویر برای ضبط فیلمی صاف‌تر، ردیابی GPS، اتصال بی‌سیم به تلفن همراه هوشمند، برخورداری از حالت SOS اضطراری که به صورت خودکار بعد از تصادف با امداد تماس می‌گیرد و غیره از جمله امکانات این دوربین است. علاوه بر این، با دوربین مذکور می‌توان عقب خودرو را هم مشاهده کرد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این دوربین می‌توان به ضبط ویدیو شارپ K۴ برای دست یابی به جزئیات بهتر، صفحه نمایش لمسی برای کنترل بهتر، نصب و راه اندازی مغناطیسی روشن که حذف و نصب دوربین را بدون نیاز به خراب شدن سیم برق ساده می کند اشاره کرد. ویژگی‌های منفی این دوربین از نظر کاربران شامل این می‌شود که قیمت آن نسبت به دیگر دوربین‌های خودرو گران تر است؛ همچنین با برخورداری ازعرض ۴ اینچ، از بسیاری از مدل های دیگر بزرگتر است و حداکثر ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات آن ۱۲۸ گیگابایت است که این عدد از مدل‌های مشابه کمتر است.

در نسخه جدید دوربین خودرو گارمین که قیمتی بالغ بر ۲۲۹.۹۹ دلار دارد، وضوح تصویر به ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل افزایش یافته است. کنترل صدای بسیار مفید، اندازه جمع و جور، نصب آسان مغناطیسی، GPS، Wi-Fi و پشتیبانی از کارت SD ۵۱۲ گیگابایتی جزو ویژگی‌هایی است که این دوربین را از دیگر رقبای خود متمایز کرده است

۵ دوربین‌ خودرو منتخب ۲۰۲۱ | حقوق شما در تصادفات رانندگی حفظ می‌شود

Garmin Dash Cam ۵۷ نایب قهرمان
در نسخه جدید دوربین خودرو گارمین که قیمتی بالغ بر ۲۲۹.۹۹ دلار دارد، وضوح تصویر به ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل یا همان ۱۴۴۰P افزایش یافته است. کنترل صدای بسیار مفید، اندازه جمع و جور، نصب آسان مغناطیسی، GPS، Wi-Fi و پشتیبانی از کارت SD ۵۱۲ گیگابایتی جزو ویژگی‌هایی است که این دوربین را از دیگر رقبای خود متمایز کرده است.

البته ویژگی‌های این دوربین به همین جا منتهی نمی شود و استفاده از این دوربین به کاربر توانایی این را می دهد که به صورت زنده تصاویر را مشاهده کند و در نهایت تصاویر ضبط شده را در فضای ابری گارمین ضبط کند. با این قابلیت این اطمینان به کاربر داده می شود که تصاویر ارزشمند به دلیل سرقت یا کارت SD خراب از بین نروند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این دوربین همانطور که اشاره شد، می تواند نمای زنده دوربین را حتی در صورت دور بودن از وسیله نقلیه مشاهده کرد. پشتیبانی از ظرفیت کنترل صدا نیز اجازه می دهد تا کاربر بدون نیاز به لمس دستگاه آن را کنترل کند. البته این دوربین یک سری ویژگی منفی نیز از نگاه کاربران دارد که شامل نیاز به اشتراک گذاشتن ویدیوهایی که در سرویس ابری ذخیره شده‌اند بعد از ۲۴ ساعت  است. همچنین دکمه ها در سمت راست دستگاه قرار دارند و از راننده دور هستند. پایه چسبنده نیز اختیاری است.

علاقه‌مندان به دوربین‌های خودرو تنها با پرداخت ۹۹.۹۹ دلار می‌توانند از امکانات یک دستگاه حرفه‌ای بهره ببرند. Rexing V۱ ۴K  یکی از اقتصادی‌ترین داش کام‌های ۴K و محبوب از نگاه کاربران است. این دوربین یک میدان دید گسترده ۱۷۰ درجه، یک نمایشگر ۲.۴ اینچی به همراه امکان اتصال Wi-Fi برای همگام سازی با یک تلفن هوشمند را دارد

۵ دوربین‌ خودرو منتخب ۲۰۲۱ | حقوق شما در تصادفات رانندگی حفظ می‌شود

Rexing V۱ ۴K گزینه اقتصادی
علاقه‌مندان به دوربین‌های خودرو تنها با پرداخت ۹۹.۹۹ دلار می‌توانند از امکانات یک دستگاه حرفه‌ای بهره ببرند. Rexing V۱ ۴K  یکی از اقتصادی‌ترین داش کام‌های ۴K و محبوب از نگاه کاربران است. این دوربین یک میدان دید گسترده ۱۷۰ درجه، یک نمایشگر ۲.۴ اینچی به همراه امکان اتصال Wi-Fi برای همگام سازی با یک تلفن هوشمند را دارد.  Rexing V۱ ۴K می تواند یک کارت SD ۲۵۶ گیگاباتی را بپذیرد. همچنین استفاده از یک خازن در این دستگاه کمک کرده که این دوربین از نمونه‌های مشابه خود در بازار دمای کاری کمتری داشته باشد که سبب افزایش عمر مفید دستگاه هم خواهد شد.

به طور کلی جوانب مثبت این دستگاه شامل مقرون به صرفه ترین بودن آن، مجهز بودن به یک خازن برای کنترل دمای دستگاه، پشتیبانی از Wi-Fi  برای اتصال به تلفن هوشمند می‌شود. اما در مقابل از نقاط منفی این دوربین می توان به این اشاره کرد که فیلم ۴K را با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه ضبط می کند که در بیشتر مدل‌های ۴K ۳۰ فریم در ثانیه است. همچنین میدان دید گسترده ۱۷۰ درجه می تواند باعث دورتر شدن تصاویر شود. علاوه بر این ردیابی GPS به یک وسیله جانبی اختیاری نیاز دارد.

Viofo A۱۲۹ Pro Duo با قیمتی بالغ بر ۲۴۹.۹۹ دلار به عنوان چهارمین دوربین محبوب در بین کاربران معرفی می‌شود. این دوربین خودرو دو کاناله با پشتیبانی از ۴K در جلو و عقب خودرو تصویری به واضحی ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به کاربر ارائه می دهد

۵ دوربین‌ خودرو منتخب ۲۰۲۱ | حقوق شما در تصادفات رانندگی حفظ می‌شود

Viofo A۱۲۹ Pro Duo بهترین برای ضبط دو جهت
Viofo A۱۲۹ Pro Duo با قیمتی بالغ بر ۲۴۹.۹۹ دلار به عنوان چهارمین دوربین محبوب در بین کاربران معرفی می‌شود. این دوربین خودرو دو کاناله با پشتیبانی از ۴K در جلو و عقب خودرو تصویری به واضحی ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به کاربر ارائه می دهد. دستیابی به دکمه های آن آسان است و به کاربر یک صفحه نمایش ۲ اینچی، منبع تغذیه خازنی، ردیابی GPS و Wi-Fi باند دوگانه برای اتصال به تلفن هوشمند می دهد. در این دوربین می توان یک کنترل از راه دور بلوتوث اضافه کرد که قفل کردن سریع بخشی از ویدیو را آسان تر می کند. اگر می خواهید با رفتن به مدل ۱۴۴۰P کمی پس انداز کنید، Viofo A۱۲۹ Plus Duo مشابه را به پیشنهاد می شود.

از مزایای این دوربین برای کاربران می توان به وضوح ۴K دوربین جلو بیشتر از سایر مدل‌های دوکاناله اشاره کرد. ردیابی یکپارچه GPS و کنترل از راه دور بلوتوث اختیاری برای قفل کردن آسان فیلم از دیگر نکات مثبت این دوربین است. اما در مقابل قیمت بالای این دوربین نسبت به مدل‌های مشابه، میدان دید باریک و ۱۳۰ درجه دوربین جلو و نداشتن پایه چسبنده از نکات منفی این دوربین معرفی می شود.

Vantrue N۲S با برخورداری از ضبط وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل در هر دو دوربین خود، همچنین قابلیت استفاده از ردیاب GPS، استفاده از خازن و چراغ های مادون قرمز برای دوربین عقب است که به آن امکان می دهد تا در تاریکی کامل تمام تصاویر را ثبت کند به عنوان یکی از دوربین‌های محبوب معرفی می شود

۵ دوربین‌ خودرو منتخب ۲۰۲۱ | حقوق شما در تصادفات رانندگی حفظ می‌شود

Vantrue N۲S Dual مناسب کنترل کابین
Vantrue N۲S Dual بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند از اتفاقات رخ داده در فضای کابین اطلاع یابند. شاید این سوال پیش بیاید که چرا کسی بخواهد از ویدیویی از فضای داخلی خودرو خود ضبط کند. این دوربین‌ها زمانی کارایی پیدا می‌کنند که برای مثال یک شرکت یا حتی مدرسه برای تردد راننده استخدام کند. با این وسیله می‌توان از وقوع تمام اتفاقاتی که در داخل کابین رخ می‌دهد اطلاع کافی یافت. بنابراین این مجموعه ها می توانند با پرداخت ۲۱۹.۹۹ دلار از این امکانات بهره ببرند.

Vantrue N۲S با برخورداری از ضبط وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل در هر دو دوربین خود، همچنین قابلیت استفاده از ردیاب GPS، استفاده از خازن و چراغ های مادون قرمز برای دوربین عقب است که به آن امکان می دهد تا در تاریکی کامل تمام تصاویر را ثبت کند به عنوان یکی از دوربین‌های محبوب معرفی می شود. بنابراین اگر می خواهید نمای عقب را هم ثبت کنید Vantrue N۴ سه کاناله توصیه می‌شود.

از جوانب مثبت این دوربین می توان به ضبط فضای داخلی خودرو با وضوح ۱۴۴۰P اشاره کرد که برای رانندگان تاکسی، Uber،  Lyft  و سایر رانندگان مفید است. هنگام ضبط نکردن فضای داخلی، دوربین جلو می تواند با وضوح K۴ و بالاتر ضبط کند. همچنین چراغ های مادون قرمز به دوربین پشتی امکان ضبط در تاریکی مطلق را می دهد.

از معایب این دوربین می توان به دکمه های نصب شده در بالای دستگاه و دسترسی سخت به آن اشاره کرد. همچنین متاسفانه در این دوربین گزینه ای برای اتصال به یک برنامه تلفن هوشمند وجود ندارد.

۵ دوربین‌ خودرو منتخب ۲۰۲۱ | حقوق شما در تصادفات رانندگی حفظ می‌شود

ثبت تصاویر زیبای جاده‌ای
همانطور که اشاره شد داش کم‌ها یا همان دوربین‌های خودرو می‌توانند ضمن ثبت و ضبط تمام وقایع و جلوگیری از به اشتباه مقصر جلوه دادن رانندگان در حوادث رانندگی، به حفظ امنیت مسافران با رانندگان استخدامی نیز کمک می‌کند. علاوه بر این کاربران می‌توانند با چنین دوربینی می‌توانند بدون استفاده از دست مسیر جاده در مسافرت‌ها را هم ضبط کنند. تصویری که خیلی از هموطنان کشورمان برای ضبط آن از گوشی همراه خود در حین رانندگی بهره می‌برند و با یک لحظه حواس پرتی حادثه‌ای بعضا تلخ در جاده‌ها رقم می‌خورد.  

لازم به ذکر است که هیچ کدام از دوربین‌های معرفی شده از لیست بالا اکنون در ایران موجود نیستند و فقط نسخه‌های قدیمی‌تر آن‌ها موجود است. هر چند می توان با کمی صبر آن‌ها را همچون دیگر محصولات در بازار داخلی یافت اما می‌توان برخی از آن‌ها را با پرداخت فاصله ۳ میلیون تومانی از قیمت اصلی از سایت‌های ایرانی که مستقیم از Ebay و غیره خرید انجام می‌دهند، خریداری کرد.

کد خبر: ۹۶٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha