۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
جوجه‌ریزی در مرغداری‌های قزوین ۹ درصد رشد یافت
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های قزوین ۹ درصد رشد یافت

قزوین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، حمیدرضا عزتی اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال ۹ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۴۶۹ قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان قزوین به ثبت رسیده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته هفت میلیون و ۶۵۶ هزار و ۲۸۳ قطعه بوده است.

وی با بیان اینکه مرغداری‌های قزوین علاوه بر تامین نیاز استان بخشی از نیاز مرغ استان‌های همجوار، به خصوص تهران را نیز تامین می‌کنند، تصریح کرد: هم اکنون حدود بیش از نیمی از تولید مرغ استان قزوین در سایر استان‌ها عرضه می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه سالانه بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تن گوشت مرغ در مرغداری‌های منطقه تولید می‌شود، یادآور شد: توان تولید مرغ در این واحدها تا ۱۱۰ هزار تن نیز قابل افزایش است.

عزتی با اشاره به تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌های استان براساس سهمیه‌های در نظر گرفته شده، اظهار داشت: نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌های استان براساس تقاضای آنها که در سامانه مربوطه به ثبت می‌رسد در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی  خاطرنشان کرد: استان قزوین از قطب‌های تولید مرغ، تخم مرغ و شیر در کشور به شمار می‌رود و از جایگاه مهمی در تولید محصولات دامی برخوردار است.

کد خبر: ۹۶٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha