۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
ضرورت استفاده حداکثری از فرصت‌های رشد جهشی صادرات به ارمنستان
سرپرست دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت مطرح کرد

ضرورت استفاده حداکثری از فرصت‌های رشد جهشی صادرات به ارمنستان

سرپرست دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات ایران به ارمنستان در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی ۱۱۴ میلیون دلار برآورد شد که نشان‌دهنده رشد ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا کریم‌زاده، استفاده حداکثری از فرصت اجرای موافقت‌نامه تجارت ترجیحی فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ضروری دانست و از تمدید شش ماهه برخی محدودیت‌های وارداتی توسط دولت این کشورخبر داد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک ایران و ارمنستان و روابط گرم سیاسی دو کشور، همچنین نقش و جایگاه بخش خصوصی و اهمیت عملکرد اتاق‌های بازرگانی مشترک، بر لزوم  تلاش بیش از پیش در مسیر تحقق هدف توسعه تجارت با همسایگان و به خصوص ارمنستان تآکید کرد.  

سرپرست دفتر اروپا و آمریکا در ادامه آمادگی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی توسعه صادرات کشور، برای پیگیری جدی موضوعاتی چون رفع موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای با اتحادیه اوراسیا و کشور ارمنستان، با همفکری و همراهی اتاق‌های بازرگانی و تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط را اعلام کرد.

یادآور می‌شود، نشست اعضای ایرانی کارگروه مشترک صنعتی، معدنی و تجاری ایران و ارمنستان، به ریاست سرپرست اروپا و آمریکا و با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی مشترک ایران وارمنستان، وزارت نیرو، صندوق ضمانت صادرات، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت بازرگانی دولتی ایران، در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

گفتنی است، در این نشست نمایندگان سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای حاضر به طرح دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه تجارت دوجانبه با ارمنستان پرداختند.

کد خبر: ۹۶٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha