۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
عدم جذب ۳۰درصد اعتبارات تملک دارایی خراسان شمالی/ اعتبارات تعیین تکلیف شود
نماینده مردم خراسان شمالی:

عدم جذب ۳۰درصد اعتبارات تملک دارایی خراسان شمالی/ اعتبارات تعیین تکلیف شود

بجنورد-وحیدی نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس گفت:از اعتبارات تملک دارایی سال ۹۹ تاکنون ۷۰ درصد جذب‌شده و ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز در مرحله بررسی اسناد و جذب است که باید تا ۲۰ تیرماه تعیین تکلیف شود.

محمد وحیدی در گفتگو با بازار، با اشاره به جذب ۷۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی سال گذشته اظهار داشت: مجموع اعتبارات استانی عمرانی سال ۹۹، ۱۹۱ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان بوده است که دستگاه‌هایی که تا ۲۰ تیرماه اعتبارات خود را جذب نکنند اعتبارات آنان به سایر دستگاه‌ها منتقل خواهد شد البته عدم جذب اعتبارات هر دستگاه  نمره منفی مدیریتی آن دستگاه هم خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۹۹ اعتبارات توازن منطقه‌ای آب فاضلاب استان ۱۰۵میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: اعتبارات مذکور یک‌سوم اعتبارات توازن استان است که نیاز است با این ظرفیت اعتبارات، اولویت‌های استان در نظر گرفته شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز جر گلان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه راه‌های روستایی نیز جدیت دستگاه مربوطه بخصوص اداره کل راهداری را می‌طلبد که کمترین جذب دستگاه‌ها را داشته است.

وحیدی در ادامه با تأکید بر لزوم جذب قطعی کل اعتبارات تملک دارایی سال ۹۹ تا پایان تیرماه سال جاری، گفت: استان بهار بودجه‌ای خوبی را آغاز کرده است و تمام تلاش خود را برای جذب صددرصدی اعتبارات ۹۹، ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه از اعتبارات سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۸ درصد اعتبارات ابلاغ‌شده بیان کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۰ دو و نیم برابر اعتبارات سال ۹۹ است که ابلاغ  اعتبارات ۳۸ درصدی سال ۱۴۰۰ در مرحله اول  برابر با مجموعه اعتبارات سال ۹۹ است.

تنش آبی در ۳۰۰ روستای خراسان شمالی
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز جر گلان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰۰ روستای استان دارای تنش آبی هستند، ادامه داد: افزایش اعتبارات استانی که با پیگیری نمایندگان مجلس انجام شد با اولویت محرومیت‌زدایی، راه‌های روستایی، آب روستایی و افزایش اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها است.

وحیدی با اشاره به اینکه مدیران مربوطه باید پاسخگوی عملکرد خود در جذب صحیح اعتبارات باشند، تصریح کرد: هزینه کرد اعتبارات باید بر اساس اولویت‌های استان باشد و مدیران باید به این موضوع دقت کنند و دستگاه‌های بازرسی استان نیز روند قانونی جذب اعتبارات را رصد کند تا بیت‌المال ذره‌ای مورد تعرض قرار نگیرد.

وی در پایان تأکید کرد: برخی مدیران جذب اعتبارات را به‌روزهای آخر گذاشته‌اند که این موضوع باوجود کاستی‌ها و مشکلات استان و پایین بودن بسیاری از شاخص‌های زیرساختی نسبت به میانگین کشوری، روند صحیح و دقت نظر را کاهش می‌دهند و باید پاسخگوی کوتاهی و قصور در این مورد باشند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز جر گلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در قصور و کوتاهی مدیران در جذب اعتبارات مماشات نمی‌شود، تأکید کرد: ذره‌ذره این اعتبارات برای رفع کاستی‌ها و نداشته‌های استان ضروری است و عدم جذب آن در محرومیت‌های هرچه بیشتر استان تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر: ۹۵٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha