نوسازی ۱۶۲۱ تاکسی در ۳ماهه اول امسال| تاکسیرانی آماده سرویس‌دهی به دانش‌آموزان در سال جدید تحصیلی
ضامنی در گفتگو با بازار:

نوسازی ۱۶۲۱ تاکسی در ۳ماهه اول امسال| تاکسیرانی آماده سرویس‌دهی به دانش‌آموزان در سال جدید تحصیلی

ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع یک هزار و ۶۲۱ تاکسی در کشور نوسازی شده است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «مرتضی ضامنی»  مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشوردر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی برای تامین رفاه مردم یادآورشد: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تا پایان خرداد ماه سال جاری ۲هزار و ۶۷۲ نفر ثبت نام کردند که یک هزار و ۶۲۱ دستگاه تاکسی تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه نوسازی ۳۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور در سال جاری در دستور کار این اتحادیه قرار گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۳۱۸ هزار دستگاه تاکسی در سطح کشور فعال هستند که از این تعداد ۱۹۲ هزار دستگاه آن فرسوده شده اند و در فرآیند نوسازی قرار دارند.

در حال حاضر بیش از ۷۶ هزار خودرو تاکسی در تهران مشغول کار هستند
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به تعداد تاکسی های موجود در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۷۶ هزار خودرو تاکسی در تهران به امر جابجایی شهروندان مشغول هستند.

ضامنی با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۷۸ هزار و ۶۵۵ دستگاه تاکسی در کشور نوسازی شده اند، گفت: سال گذشته از ۲۴ هزار و ۷۳۳ ثبت نامی برای نوسازی در مجموع ۸ هزار و ۸۸۰ دستگاه تاکسی نوسازی شدند و مابقی نیز در سال جاری با خودروهای جدید جایگزین می شوند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: خوشبختانه در سال جاری با تفاهم نامه ای که با شرکت ایران خودرو منعقد شده نوسازی ۳۰ هزار تاکسی فرسوده در دستور کار قرار گرفته و قرار است این تاکسی ها با خودروهای سمند و پژوه با استاندارد یورو پنج جایگزین شوند.

این مقام مسئول در اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی براینکه از ابتدای سال جاری چه تعداد تاکسی در کشورنوسازی شده است، گفت: از اول سال جاری تا پایان خردادماه از۲ هزار و۶۷۲ تاکسی ثبت نامی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، در مجموع یک هزار و ۶۲۱ راننده خودروهای جدید خود را دریافت کرده اند.

ضامنی بیان کرد: با وجود مشکلات مربوط به افزایش قیمت خودروهای سمند و پژو موفق شدیم در سه ماهه نخست امسال یک هزار و ۶۲۱ تاکسی را نوسازی کنیم.

۹۵ درصد تاکسی ها در کشور دوگانه سوز هستند
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پاسخ به سوال خبرنگار بازار بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد خودروهای فعال با کاربری تاکسی شهری دوگانه سوز هستند و  برای گاز سوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی با کاربری تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌های تاکسی تلفنی و سرویس‌های مدارس، در اجرای مصوبه دولت و هماهنگی های انجام شده این شرایط  فراهم شده است تا مالکان این ناوگان بتوانند با نام نویسی در سامانه وزارت نفت به صورت رایگان نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام کنند.

ضامنی در خصوص کمک به رانندگان تاکسی نیز گفت: با شیوع بیماری کرونا رانندگان تاکسی در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار گرفتند و برای کمک به این همکاران زحمتکش دو نوع تسهیلات به رانندگان تاکسی اعطا شد که نخستین آن تسهیلات مشاغل آسیب پذیر وزارت رفاه به مبلغ ۶ میلیون تومان بود که به تمامی رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی، سرویس مدارس و اتوبوس پرداخت شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری اظهارداشت: فهرست ۶۴۸ هزار نفر از رانندگانی که می‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند از طریق وزارت کشور در اختیار وزارت رفاه قرار گرفت که از این تعداد ۱۹۸ هزار و ۲۶ راننده در بخش‌های ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی درون شهری فرایند ثبت نام خود را تکمیل کردند که ۱۲۲ هزار و ۸۸۲  راننده وام خود را دریافت که از این تعداد ۱۰۴ هزار و ۲۵۰ راننده تاکسی موفق به دریافت این وام شدند وهم اکنون بیش از ۷۵ هزار نفر دیگر نیز در مرحله دریافت این وام هستند.

وی افزود: ازطرفی با همکاری بنیاد علوی تسهیلات قرض الحسنه را برای افراد آسیب دیده ناشی از کرونا در نظر گرفتیم که مبلغ ۲ میلیون تومان به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شود که از  این محل ۱۵ هزار و ۱۲۵ نفر به رانندگان تاکسی وام پرداخت شده است.

سامانه سپند برای ارائه خدمات و سرویس دانش آموزان در کشور راه اندازی شد
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در پاسخ به این سوال که ممکن است تا چند ماه آینده مدارس بازگشایی شود برای ارائه سرویس مناسب به دانش آموزان برنامه اتحادیه چیست گفت: برای ارائه سرویس مناسب به تمام دانش آموزان در سطح کشور سامانه سپند سرویس دانش آموزی راه اندازی شد.

ضامنی افزود: سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) در اجرای ماده ۵ دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیئت محترم وزیران به منظور ساماندهی، مدیریت و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه های متولی، استفاده والدین و همچنین امکان پایش برخط اطلاعات، در سال ۱۳۹۷ توسط شهرداریها ودهیاریهای کشور(اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور) با پیش بینی فعالیت بیش از ۵ میلیون دانش آموز، ۵۰۰ هزار خودرو، ۳۵هزار مدرسه، ۵ هزار شرکت و ۱۲۵۰ شهرداری و دهیاری های متقاضی سرویس مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز کرده  است.

به گفته وی، با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و لزوم تعطیلی مدارس عملا امسال فعالیت این سامانه که قرار بود بصورت فراگیر در سطح کشور آغاز شود امکان پذیر نشد ولی با  بروز رسانی این سامانه و تکمیل زیر ساخت‌های مورد نیاز این سامانه برای سال تحصیلی آینده آماده شده تا در صورت بازگشایی مدارس خدمات آن آغاز شود.

افزایش امنیت و اطمینان والدین با امکان رصد و پایش لحظه ای مسیر تردد دانش آموزان از اهداف سامانه سپند
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری، ساماندهی و نظامند شدن  فرایند جابه‌جایی دانش‌آموزان و ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات حمل و نقل  دانش آموزی در سراسر کشور، افزایش امنیت و اطمینان والدین با امکان رصد و پایش لحظه ای مسیر تردد دانش آموزان و نظارت بر عملکرد رانندگان از منزل به مدرسه و برعکس، امکان شناسایی خودروهای متفرقه و فاقد مجوز با نصب علائم ممیزه سرویس مدارس، نظارت پلیس و بازرسین و همچنین نظارت برخط به ارائه خدمات از مهم ترین اهداف شکل گیری سامانه سپند است.

برگزاری دوره های آموزشی برای آمادگی دست اندرکاران حمل ونقل هوشمند شهری
ضامنی در پایان اظهارداشت: در اجرای بند ۲ از ماده ۷ اساسنامه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و به منظور ارتقا علمی و تخصصی مدیران و کارشناسان این حوزه، با همکاری و راهبری مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اقدام به برگزاری سه دوره آموزشی ویژه مدیران عامل، روابط عمومی و کارشناسان فنی و اجرایی با عناوین حمل ونقل هوشمند بر بستر سامانه‌های برخط، رویکردهای نوین روابط عمومی و برنامه ریزی سیستم های حمل و نقل شهری کرده است تا دست اندرکاران این بخش برای اجرای سیستم های هوشمند حمل ونقل عمومی در کشور آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر: ۹۵٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha