۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
۱۲ سد اردبیل در مسیر مطالعه نیازمند تأمین اعتبار هستند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

۱۲ سد اردبیل در مسیر مطالعه نیازمند تأمین اعتبار هستند

اردبیل- جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای احداث ۱۲ سد کار مطالعاتی در حال انجام است که برای تکمیل آن به منابع اعتباری نیاز داریم.

عباس جنگی مرنی در گفت‌و گو با بازار، با بیان اینکه ۱۲ سد اردبیل در مسیر مطالعه نیازمند تأمین اعتبار هستند، اظهار کرد: این سدها در شهرستان‌های مشگین‌شهر، اردبیل، گرمی و نمین در حال مطالعه است که با تکمیل مطالعات برای اجرای آنها از طریق منابع ملی جذب اعتبار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تکمیل مطالعات سد هشتجین ۲۰ میلیارد تومان و سد کله‌سر ۱۱ میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده که تاکنون بخشی از آنها پرداخت و انتظار می‌رود در بودجه سال ۱۴۰۰ و از منابع استانی برای طراحی و آغاز عملیات احداث آنها ردیف خاص در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: از محل ماده ۲۳ به دنبال جذب ردیف اعتباری خاص هستیم تا این پروژه‌ها که از خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم شمال و جنوب استان است، هر چه سریعتر به اتمام برسد.

جنگی مرنی به بهره‌برداری سد تازه‌کند و همچنین آبگیری این سد اشاره کرد و افزود: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انتظار می‌رود تا با تأمین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به انتخاب پیمانکار و برگزاری مناقصه‌ای اجرای تصفیه‌خانه این سد کمک کنند تا ساکنان این مناطق در آینده مشکل آب شرب نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سد تازه‌کند قادر است آب ۱۱۲ روستا را در تازه‌کند و انگوت تأمین کند که قرار است با عقد تفاهمنامه‌ای عملیات اجرایی این طرح عظیم به زودی آغاز شود.

جنگی مرنی اضافه کرد: عمده منابع شرکت آب منطقه‌ای از طریق ردیف‌های ملی تأمین می‌شود و در این زمینه کار بسیار سخت و سنگینی را در فرآیند جذب منابع داریم.

کد خبر: ۹۵٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha