۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
خاموشی کولر در موارد غیرضروری و نصب سایه‌بان راهکار صرفه‌جویی ۱۵ درصدی در مصرف آب یزد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

خاموشی کولر در موارد غیرضروری و نصب سایه‌بان راهکار صرفه‌جویی ۱۵ درصدی در مصرف آب یزد

یزد- پاکدل، مدیر بهره‌برداری شبکه توزیع شرکت آب و فاضلاب یزد گفت: صرفه جویی ۱۵درصدی در مصرف آب یزد در صورتی محقق می‌شود که همه مردم یزد کولر خود را در موارد غیرضروری خاموش و برای آن سایه بان نصب کنند.

سیاوش پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار بازار استفاده از کولرهای آبی را مهمترین عامل افزایش مصرف آب در استان یزد دانست و گفت: میزان مصرف آب تابعی از دما و رطوبت هوا است در نتیجه دمای بالا و رطوبت کم در استان باعث افزایش مصرف آب شده است.

مدیر بهره برداری شبکه توزیع شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه اغلب کولرهای آبی در استان فاقد سایه بان و  دارای رنگ تیره هستند، توصیه کرد: تغییر رنگ به سفید و ایجاد سایه بان بر روی کولر باعث خنک تر شدن هوای خروجی کولر به میزان یک و نیم تا دو درجه سانتی گراد می‌شود و حداقل باعث صرفه جویی ۱۵ درصدی در مصرف آب می شود.

پاکدل تصریح کرد: اگر تمام کولرهای استان دارای سایه بان شوند، به اندازه ۱۱ حلقه چاه و به مقدار ۲۲۰ لیتر بر ثانیه به تامین آب شرب استان کمک خواهد شد.

وی در مورد بالا بردن راندمان کولر به تخلیه ماهانه آب تشتک کولر و جایگزینی آن با آب جدید اشاره و اظهار کرد: شوری آب باعث استهلاک کولر شده و در نهایت زنگ زدگی و حتی سوراخ شدن تشتک کولر را به دنبال دارد.

مدیر بهره برداری شبکه توزیع شرکت آب و فاضلاب استان یزد دیگر مزایای تخلیه آب تشتک کولر را گچ نگرفتن پوشال های کولر که منجر به کاهش مصرف آب می‌شود دانست و افزود: لازم است قبل از تعویض آب کولر از قطعی برق کولر اطمینان حاصل شده و با استفاده از یک فازمتر از برق دار نبودن بدنه کولر مطمئن شد.

این مسئول تصریح کرد: در صورت خاموشی کولر در موارد غیر ضروری، ۱۵ تا ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود. همچنین هر دقیقه که شیر آب باز است ۱۵ لیتر آب شرب به فاضلاب تبدیل می‌شود که اگر مردم مقدار کمی در مصرف آب صرفه جویی کنند، تابستان امسال برای یزدی‌ها بدون جیره بندی آب سپری خواهد شد.

کد خبر: ۹۵٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha