۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
 صنعت پتروشیمی نجات دهنده کشور از خام فروشی است
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی نجات دهنده کشور از خام فروشی است

مدیر توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: پتروشیمی می تواند کشور را از خام فروشی نجات دهد و به سمت تولید محصولات با ارزش که خود آن‌ها می توانند زنجیره ای از تولید را شکل دهند، سوق دهد.

به گزارش بازار، حسن عباس زاده از جایگاه ویژه پتروشیمی در مجموعه صنایع کشور گفت و بیان کرد: پتروشیمی می تواند پیشران بسیاری از صنایع در مجموعه های پایین دستی پتروشیمی یا صنایع تکمیلی باشد. در زنجیره صنعت نفت، صنعت پتروشیمی را به عنوان حلقه تولید ارزش یا ذخیره ارزش می شناسیم.

وی با تصریح بر اینکه پتروشیمی می تواند کشور را از خام فروشی نجات دهد و به سمت تولید محصولات با ارزش که خود آن ‌ها می توانند یک زنجیره ای از تولید را شکل دهند، سوق بدهد، عنوان کرد: در وضعیت فعلی، ظرفیت نصب شده ای که در صنعت پتروشیمی داریم حدود ۹۰ میلیون تن در سال است و در واقع این مقدار محصول را در سال می توانیم تولید کنیم.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به عرضه ۳۵ میلیون تن از ۹۰ میلیون تن ظرفیت کشور، به بازار توسط صنعت پتروشیمی اظهار کرد: باقی این محصولات در داخل صنعت پتروشیمی تبدیل به کالاهای دیگر در این حوزه می شود.

وی درباره خام فروشی توضیح داد و عنوان کرد: در پایان سال ۹۹ حدود ۴۰ میلیون تن خوراک های هیدروکربنی را از بالادست دریافت کرده ایم که معادل ۹۹۲ هزار بشکه نفت خام در روز است و این نشان از ظرفیت و قابلیت های این صنعت است.

کد خبر: ۹۵٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha