۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان باید بر مبنای کوتاژهای صادراتی انجام شود
معاون سازمان توسعه تجارت ایران:

رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان باید بر مبنای کوتاژهای صادراتی انجام شود

قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، تسهیل و تسریع در فرایند پیگیری ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات را نیازمند همدلی، معاضدت و مساعدت بیش از پیش سایر دستگاه‌ها دانست.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری، با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه های ذیربط در تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی، گفت: ضروری است با برنامه‌ ریزی مناسب و استفاده بیشتر از نظرات تخصصی و کارشناسی از درآمدهای ارزی کشور به نحو بهینه استفاده کرد.

وی افزود: در مورد ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سازمان‌های مختلفی از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی، وزارت نفت و نهادهای نظارتی با سازمان توسعه تجارت ایران همکاری می‌کنند که لازم است آمار و اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی ادامه داد: در خصوص آمارهای صادراتی نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران به صورت برخط و بر مبنای پروانه‌های صادراتی نسبت به ارائه اطلاعات صادراتی صادرکنندگان اقدام کرده و رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان نیز باید بر مبنای کوتاژهای صادراتی انجام شود.

قمری تاکید کرد: ضروری است تا میان رفع تعهدات ارزی و صادرات تناظر یک به یک وجود داشته باشد تا امکان رفع تعهدات ارزی و همچنین اقدام در جهت معافیت‌های مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده برای سال‌های مختلف بر اساس اطلاعات دقیق وجود داشته باشد.

کد خبر: ۹۵٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha