۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
۱۵۱ هزار تُن خوراک طیور به استان سمنان اختصاص یافت
مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان:

۱۵۱ هزار تُن خوراک طیور به استان سمنان اختصاص یافت

سمنان- میرعماد، مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سال ۹۹ میزان ۱۵۱ هزار تُن خوراک طیور به استان سهمیه اختصاص یافت که میزان مورد نیاز استان عددی بالغ بر ۱۹۳ هزار تُن بود.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در سال گذشته، بالغ بر ۱۳۱ هزار تُن نهاده به استان برای دام سبک و سنگین اختصاص یافت که میزان نیاز استان ۲۱۰ هزار تُن برآورد شده بود و مابقی کمبود، توسط بخش خصوصی تامین گردید، تاکید کرد: در بحث نهاده های بخش طیور نیز، سال ۹۹ میزان ۱۵۱ هزار تُن به استان سهمیه اختصاص یافت که میزان مورد نیاز استان عددی بالغ بر ۱۹۳ هزار تُن بود و این کمبود نیز توسط بخش خصوصی تامین شد.

وی افزود: در سه۳ ماهه نخست سال جاری، ۳۹ هزار و ۸۱۰ تُن نهاده به استان تخصیص یافت که میزان ۵۳ هزار تُن نهاده مورد نیاز استان در بخش های مختلف بود همچنین ۱۰ هزار تُن جو از محل خشکسالی و شش هزار تُن ذرت به استان تخصیص داده شده است که در صورت ورود به استان، کمبود موجود برطرف خواهد شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در بحث حمل و نقل نهاده ها، باید از ظرفیت ناوگان حمل و نقل استان به بهترین شکل ممکن بهره برد، ابراز داشت:  برای مرحله اول، تعداد ۲۲۰ کامیون برای انتقال ۵ هزار و ۴۰۰ تُن جو به استان نیاز است که پیگیری در این خصوص در حال انجام است.

میرعماد گفت: در بحث نهاده های طیور در سال جاری، ۳۳ هزار و ۶۰۰ تُن نیاز استان بوده است که به صورت ۱۰۰ درصدی تامین و توزیع شده است و هیچگونه کمبودی وجود نداشته است همچنین در سال جاری، تمهیداتی برای رفع کمبود و نواقص موجود در بحث دام‌های عشایری و تامین نهاده‌ها، اتخاذ شده است.

کد خبر: ۹۵٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha