۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
سازمان هواپیمایی با گران فروشان بلیط هواپیما برخورد خواهد کرد
رئیس کمیته حمل و نقل هوایی مجلس:

سازمان هواپیمایی با گران فروشان بلیط هواپیما برخورد خواهد کرد

سازمان هواپیمایی با شرکت هایی که اقدام به فروش گران بلیط هواپیما کرده‌اند برخورد خواهد کرد و متأسفانه وضعیت ایرلاین ها به دلیل عدم حمایت دولت و تحریم مناسب نیست.

به گزارش بازار، رحمت الله فیروزی با بیان اینکه دولت در برنامه پنجم توسعه، تکلیف را در حوزه نرخ گذاری بلیط های هواپیما ساقط کرده است، گفت: دولت قیمت گذاری را بر عهده شرکت های هواپیمایی گذاشته است. موضوع فروش بلیط بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده است و دولت و مجلس چیزی به عنوان افزایش قیمت بلیط اعلام نکرده است.

وی با تصریح بر اینکه نظارت بر قیمت بلیط ها بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است و آن ‌ها نیز با متخلفینی که در این ایام اقدام به افزایش قیمت بلیط کرده ‌اند برخورد خواهند کرد، اظهار کرد: شورایعالی هواپیمایی یک سقفی را برای قیمت تصویب کرده است و به شرکت های هواپیمایی ابلاغ کرده است که این سقف قیمتی به دلیل شرایط کشوری رعایت شود.

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی مجلس با یادآوری این موضوع که قیمت گذاری بلیط بر اساس عرضه و تقاضا است، عنوان کرد: به دلیل شرایط کرونایی وزارت بهداشت و درمان شرکت ها را ملزم کرده است شرکت ها را ملزم کرده است فقط از ۶۰ درصد از ظرفیت داخل هواپیما استفاده کنند در حالی ‌که این موضوع در هیچ نقطه از دنیا رعایت نمی شود و در ایران این اقدام باعث ضرر و زیان شرکت های هواپیمایی شده است.

وی از شرایط نامطلوب ایرلاین های داخلی کشور گفت و بیان کرد: هم دولت نتوانسته است به خوبی به این ایرلاین ها کمک کند و هم شرایط تحریم، این مشکلات را دو برابر کرده است به طوری که شرکت ها از حداقل هواپیماهای خود استفاده می کنند.

کد خبر: ۹۵٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha