۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
 اقتصاد منهای نفت با اجرای اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود
دبیرکل انجمن فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی:

اقتصاد منهای نفت با اجرای اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

عباسی، دبیرکل انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی معتقد است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهنمای معتبر بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل خواهد کرد.

به گزارش بازار، علی عباسی لرکی، دبیر کل انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول اساسی در اقتصاد کشورمان گفت: سیاست های ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی بهترین راهنما در این زمینه است.

دبیر کل انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی از سیاست های اقتصاد مقاومتی با تعبیر راهنمای معتبری یادکرد که اگر به بند بند آن عمل شود بسیاری از مشکلات حل خواهدشد.

عباسی با بیان اینکه در سیاست های اقتصاد مقاومتی به صراحت بر اقتصادِ بدون نفت تاکید شده افزود: ما باید به مسائل کلیدی از جمله اشتغال و مهار تورم توجه کنیم.

دبیرکل انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید پیگیری کنند که چرا قوانین وضع شده اجرا نمی شود گفت: مجلس باید نظارت خود را بر دولت قوی کند و اگر قانونی وضع می کند نظارت صد درصد داشته باشد چراکه اگر مجلس نظارت بیشتری اعمال کند بسیاری از مشکلات در زمینه اقتصاد مرتفع می شود.

عباسی تمرکز بر زیرساخت ها و هوشمند سازی نظام مالیاتی را به عنوان یک راهکار اساسی پیشنهاد و مطرح کرد: ما برای این کار باید شیوه نامه های صحیحی را ارائه دهیم.

وی در رادیو گفت وگو، تصریح کرد: ما تا بیست سال آینده سیر صعودی فروش نفت را داریم اما هنر ما این است که به تدریج وابستگی خود را به فروش نفت کم کرده و پول فروش نفت را برای سرمایه گذاری به کار ببریم نه اینکه خرج هزینه های جاری مملکت کنیم.

عباسی گفت: پول فروش نفت باید در صندوق ذخیره ملی قرار گرفته و برای زیر ساخت ها به کار رود و مسئولان ما اعم از دولت و مجلس نیز باید هوشمندانه عمل کرده و کشور را در مقابل تحریم ها مصون سازی کنند.

دبیرکل انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه دولت باید حمایت موثر از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی داشته باشد افزود: اگر شیوه نامه ها قوی شوند علاوه بر تقویت پترو پالایشگاه ها پول مردم نیز به بخش تولید هدایت خواهدشد.

عباسی در پایان این گفتگوی رادیویی اصلاح نظام مالی و مالیاتی و پولی را نیز برای ترغیب بانکها به سمت تولید ضروری خواند و بر آن تأکید کرد.

کد خبر: ۹۵٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha