۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
 بروکراسی، نخستین مانع بر سر تقویت تولید محصولات کشاورزی است
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بروکراسی، نخستین مانع بر سر تقویت تولید محصولات کشاورزی است

عسگری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی از موانع تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی گفت و بیان کرد: یکی از موانع اصلی تولید امنیت غذایی بروکراسی اداری است.

به گزارش بازار، محمدجواد عسگری ضمن اشاره به نامگذاری سال و تأکید بر افزایش تولید، گفت: موضوع کرونا گوشزد کرد که باید بیش از گذشته متوجه اهمیت امنیت غذایی باشیم و اگر در این زمینه تدبیری نکنیم، اتفاقات مشابهی مانند کرونا، آسیب های جدی وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به تنوع اقلیمی که در کشور وجود دارد، اظهار کرد: با وجود محدودیت هایی که در زمینه آب و خاک وجود دارد، اما در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی یک ظرفیت منحصر به فرد و بی نظیری در منطقه خاورمیانه داریم. اگر بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، مردم ایران می توانند در یک فضای امن از تولیدات قضایی استفاده کنند. همچنین می توانیم در کنار آن، صادرات نیز داشته باشیم که موجب اشتغال و ارز آوری خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از موانع تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی گفت و بیان کرد: یکی از موانع اصلی تولید امنیت غذایی بروکراسی اداری است. امروز دنیا در حوزه امنیت غذایی به دنبال محصولاتی ارگانیک است که دوره «کارنس» آن رعایت شده باشد.

وی درباره میزان تولید محصولات ارگانیک در ایران گفت: مقداری از محصولاتی که در این حوزه تولید می کنیم ذاتا ارگانیک است. به عنوان مثال گل محمدی در منطقه داراب فارس به صورت کامل ارگانیک است زیرا به آن نه کود داده می شود و نه سم زده می شود. همچنین تولید انجیر نیز در این منطقه است.

عسگری علت تمایل کشورها به استفاده از محصولات ارگانیک را بهره مندی کامل جامعه خود از سلامت دانست و اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی، سازمان خار و بار جهانی را مأمور کرد به کشورهای در حال توسعه اعلام کند برای پایین آمدن انواع سرطان ها از محصولات ارگانیک استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از وجود ظرفیت تولید محصولات ارگانیک برای صادرات خبر داد و عنوان کرد: تولید خرمای ارگانیک در ایران جایگاه خوبی دارد و اساساً ایران دومین کشور در زمینه تولید خرما در جهان محسوب می شود. می توان در قالب یک برنامه یا نقشه راه، تولید خرما را به صورت هدفمند به بازار عرضه کرد. در این راستا کمیسیون کشاورزی طرحی را در دستور کار قرار داد که بتواند موانع تولید در این زمینه را برطرف کند.

کد خبر: ۹۵٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha