۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
لبنان درگیر بدترین بحران اقتصادی و مالی
الجزیره گزارش داد؛

لبنان درگیر بدترین بحران اقتصادی و مالی

الجزیره انگلیسی گزارش داد لبنان در حال دست و پنجه نرم کردن با بدترین بحران اقتصادی و مالی در تاریخ معاصر است.

به گزارش بازار، واحد پول لبنان ۹۰ درصد ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده است. صدها میلیارد دلار از سوی لبنانی‌های مقیم خارج به این کشور ارسال شده است تا اقتصاد این کشور همچنان سیال باقی بماند.

زینا خضر خبرنگار الجزیره انگلیسی مستقر در بیروت گزارش داد: شاید اقتصاد لبنان در حال سقوط کامل باشد، اما این موضوع درباره برخی مناطق صدق نمی‌کند.

در اینجا سواحل مملو از جمعیت است. مردم در کافه‌ها و رستوران‌ها حضور دارند.

این در حالی است که واحد پول لبنان ۹۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است و این موضوع سبب ایجاد تورم زیادی در این کشور شده است.

نبود ارز خارجی سبب کمبود سوخت، برق و دارو دیگر اقلام ضروری شده است. این بحران همچنان در حال تشدید شدن است، زیرا دولت به تدرج در حال حذف رایانه هاست.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد این یکی از بزرگترین بحران اقتصادی در جهان طی ۱۵۰ سال است. سازمان ملل هم اعلام کرد یک و نیم میلیون لبنانی که یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد به کمک‌های حیاتی نیاز دارند. جامعه بزرگ لبنانی‌های مقیم خارج که دست کم دو برابر جمعیت لبنان است در حال کمک به سیال باقی ماندن اقتصاد این کشور است. لبنانی‌های مقیم خارج سال هاست که منبع اصلی ارسال پول به این کشورند.

یک کارشناس گفت: آن‌ها در حال ارسال بیش از هفت میلیارد دلار در سال به لبنان هستند و آن‌ها همچنین برای دیدار با والدین خود و خانواده‌های خود به لبنان می‌آیند و در اینجا هم میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند.

اما آن‌هایی که برای کسب در آمد به خودشان متکی هستند در حال دست و پنجه نرم کردن با شرایط هستند.

فساد و سوء‌ مدیریت توسط طبقه سیاسی دو دسته در لبنان که چند دهه است در این کشور در رأس قدرت قرار دارد، دلیل اصلی این شرایط است. افراد جوان کمتر از صد دلار در ماه درآمد دارند.

کد خبر: ۹۵٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha