۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
علل نابسامانی بازار مرغ البرز از زبان رئیس صمت| فروش مرغ بالاتر از ۲۴ هزار و ۹۰۰ تخلف است
پیگیری بازار؛

علل نابسامانی بازار مرغ البرز از زبان رئیس صمت| فروش مرغ بالاتر از ۲۴ هزار و ۹۰۰ تخلف است

کرج- ربیعی، رئیس صمت البرز در خصوص عدم توزیع گوشت مرغ در ساعت مشخص گفت: جهاد کشاورزی ساعت مشخصی برای ورود مرغ به استان اعلام نمی کند تا برنامه ریزی دقیقی برای صدور حواله انجام شود.

خدیجه ستار زاده- بازار: رامین ربیعی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص چرایی اختلال در روند توزیع گوشت مرغ در بازار گفت: بخشی از مرغ قبل از اینکه به مباشر ما برسد توسط جهاد به شهرستان های دیگر ارسال می شد و ما در اعتراض به این مسئله با توجه به کیفیت مرغ ها که باید به طور عادلانه در مناطق تقسیم شود اعتراض و درخواست کردیم نوع مرغ ارسالی به هر شهرستان و منطقه مشخص شود تا به صورت چرخشی توزیع انجام شود.

ربیعی ادامه داد: تا امروز مباشرین توزیع جهاد تمکین نکرده و طبق رویه خود عمل می کنند و ما فقط حواله توزیع می کردیم. چند روز است اعلام کردیم دیگر حواله ها را امضا نمی کنیم تا این وضعیت مشخص شود. چرا که مباشر توزیع ما نیز معترض است که واحدهای صنفی فروش گوشت مرغ را از ما خریداری نمی کند و به کیفیت آن اعتراض دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با تاکید بر اینکه فروش گوشت مرغ با قیمت بالاتر از نرخ تنظیم بازار (۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان) صد در صد تخلف است، گفت: توزیع مرغ با احتساب هزینه حمل و نقل، سود و در واقع قیمت خالص تعیین شده و هر قیمتی بالاتر از نرخ تعیین شده خلاف است.

برگزاری جلسه ای برای ساماندهی بازار مرغ
وی با اشاره به التهابات بازار مرغ اظهار کرد: طبق پیشنهادی که به وزارت صمت دادیم از این پس با استفاده از اپلیکیشن پست نظارت بر روند توزیع گوشت مرغ را افزایش خواهیم داد تا جلوی اخلال در بازار و گرانفروشی گرفته شود. طبق اپلیکیشن پست، نوع مرغ از (کشتارگاه تا منطقه و میزان توزیع به هر واحد صنفی) مشخص خواهد شد و بر روند توزیع و همچنین مبلغ فروش نظارت دقیق انجام خواهد شد.

ربیعی در خصوص عدم توزیع گوشت مرغ در ساعت مشخص بین واحدهای صنفی گفت: جهاد کشاورزی ساعت مشخصی برای ورود و توزیع مرغ به استان اعلام نمی کند تا برنامه ریزی دقیقی برای صدور حواله انجام شود.

رئیس سازمان صمت البرز از برگزاری جلسه ای عصر امروز  (شنبه) در محل استانداری خبر داد و گفت: در خصوص مرز بندی وظایف جهاد و صمت و چگونگی صدور حواله تصمیم گیری و تعیین تکلیف خواهد شد. 

ربیعی گفت: از این هفته با نظارت بازرسی صمت، بسیج اصناف و تعزیرات ساماندهی مناسبی خواهیم داشت تا مرغ با قیمت و کیفیت مناسب به دست شهروندان برسد.

وی تاکید کرد: مردم هم در صورت مشاهده قیمت بالاتر از نرخ تنظیم بازار مراتب را به ۱۲۴ یا تلفن شکایت اصناف اطلاع دهند.

کد خبر: ۹۵٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha