۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
افزایش ۵ برابری قیمت نهاده های گلخانه‌ای/ گلخانه داران خراسان شمالی در عرصه صادرات محصول وارد شوند
معاون بهبود تولیدات گیاهی خراسان شمالی:

افزایش ۵ برابری قیمت نهاده های گلخانه‌ای/ گلخانه داران خراسان شمالی در عرصه صادرات محصول وارد شوند

بجنورد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش پنج برابری قیمت نهاده های گلخانه ای در استان خبر داد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، محمدجواد تشکری با اشاره به افزایش قیمت ارز و برداشتن ارز ترجیحی و افزایش پنج برابری قیمت نهاده‌های گلخانه ای گفت: گلخانه داران با انگیزه صادرات محصول وارد کار شوند.

وی همچنین با بیان اینکه علاوه بر نهاده‌های گلخانه‌ای، تجهیزات ساخت گلخانه ازجمله پلاستیک، و... نیز افزایش‌یافته است، افزود: با توجه به این شرایط کشاورزان برای جبران هزینه‌های تولید خود و کسب سود بیشتر، باید به فکر صادرات محصولات خود باشند و در واقع باید انگیزه صادرات محصول در هر کشاورز در حال ساخت گلخانه وجود داشته باشد و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بازارهای خارجی مقصد کار آن‌ها باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تأکید کرد: از سوی دیگر برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز گلخانه داران، به دنبال آن هستیم تا نهاده‌های بومی را تهیه کنیم و برای رسیدن به این هدف از سوی وزارت خانه فراخوانی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه‌شده است تا با کمک مرکز تحقیقاتی وارد کارهای تخصصی برای تهیه نهاده‌هایی همچون بذر شوند.

تشکری اظهار داشت: اما باید به این نکته توجه داشت که تولید بذر امری زمان‌بر است و شاید دو تا سه سال به طول انجامد.

کد خبر: ۹۵٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha