۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
 پرهیز از سیاست زدگی در بورس
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مطرح کرد

پرهیز از سیاست زدگی در بورس

فرهانیان، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سازمان بورس برای ارتقا جایگاه از سیاست زدگی پرهیز کند.

به گزارش بازار، فرهانیان حرکت بازار سرمایه را هم جهت با برنامه های کلان کشور بیان کرد و با اشاره به تاثیر تصمیمات بانک مرکزی و مقام ناظر در بازار گفت:سازمان بورس به عنوان مقام ناظر بازار سرمایه می تواند هماهنگی بین دستگاه های مختلف را برقرار کرده و اثرات سیاست های منفی دیگر دستکاه ها را مرتفع سازد.

وی با اشاره به تشکیل و فعالیت باشگاه بازار سرمایه ایران با عضویت بیش از ۵۷ میلیون عضو بر ضرورت توجه به نهاد متولی امور این جمعیت تاکید کرد و افزود:برای اعتماد سازی در بازار سرمایه باید همه ابزار های موجود از جمله ارکان و سیاستگذار بازار استفاده شود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادر کشور استفاده از ابزار های به روز برای کنترل و نظارت را یک ضرورت خواند و گفت: در حال حاضر در بازار های سرمایه قوی ابزارهای مهمی برای کنترل و نظارت وجود دارد و این موضوع مارا مجبور به استفاده از دانش و تکنولوژی روز می کند. وی تاکید کرد در این خصوص سازمان بورس می تواند بر ابزارهای کنترل ریسک، ابزارهای نظارت روی حساب های اعتباری سرمایه گذاران، نوسازی ابزارهای پیش و پس از معاملات سرمایه گذاری کند.

فرهانیان تشکیل هیئت ثبات مالی برای هماهنگی در مقابل ریزش های تلاطم های بازار را ضروری بیان کرد و افزود: بازار سرمایه در اینده اقتصاد کشور دارای جایگاه ویژه ای است. وی در ادامه داد در حال حاضر اکثریت جامعه فقط با جنبه ثانویه بازار آشنایی دارند در حالیکه جنبه بزرگ و اصلی بازار سرمایه بازار اول و بازار تامین مالی است که در شکل گیری سرمایه ثابت و سرمایه گذاری بلند مدت در بخش واقعی کشور موثر است.

وی پرهیز از سیاست زدگی در بازار بورس را یادآور شد و افزود: بازار به اندازه کافی بالغ است و اگر دخالت بیش از اندازه در بازار صورت نگیرد راه خودش را پیدا می کند و حرکت خود را انجام میدهد و اگر دخالت بیش از اندازه در بازار صورت نگیرد راه خودش را پیدا می کند و حرکت خود را انجام می دهد و اگر دخالت بیش از اندازه در بازار صورت نگیرد راه خودش را پیدا می کند و حرکت خود را انجام می دهد.

کد خبر: ۹۵٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha