۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
مصرف انرژی در ایران روند صعودی دارد
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران:

مصرف انرژی در ایران روند صعودی دارد

پهلوانی، رئیس سازمان بهره‌وری ایران بیان کرد: ایران با جمعیت کم‌تر از یک بیستم چین، به مقدار تقریبی همین کشور انرژی مصرف می‌کند.

به گزراش بازار، فاطمه پهلوانی گفت: بر اساس مطالعات سازمان ملی بهره‌وری شاخص شدت انرژی ایران [حاصل کسر مقدار مصرف انرژی به تولید داخلی] در بازه‌ی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ نسبت به سایر کشورهای جهان بسیار زیاد است.

وی افزود: ایران در سال ۲۰۱۹ در شاخص شدت انرژی رقم ۷۹ هزارم را کسب کرده است، در حالی که کشور هند با جمعیت چند برابری ایران در همین سال شاخص ۸۹ هزارم را داشته است.

رئیس سازمان بهره‌وری ایران ادامه داد: ایران با جمعیت کم‌تر از یک بیستم چین، به مقدار تقریبی همین کشور انرژی مصرف می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر میزان تولید ناخالص کشور افزایش پیدا کند، شاخص شدت انرژی در ایران به حالت متعادل نزدیک می‌شود.

فاطمه پهلوانی اظهار داشت: متاسفانه میزان شدت انرژی در ایران سال به سال بیشتر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایران مورد توجه واقع نمی‌شود، عنوان کرد: فرهنگ عنصر موثر و سازنده‌ی بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

رئیس سازمان بهره‌وری ایران افزود: بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور به برنامه‌ریزی دقیق و وضع و اجرای قوانین و مقررات موثر نیاز دارد.

وی ادامه داد: عموم افراد باید در شرایط غیر بحرانی بر اساس اعتبار فرهنگی خودشان در مصرف انرژی صرفه‌جویی موثر داشته باشند.

فاطمه پهلوانی با اشاره به این که در شرایط بحرانی مصرف انرژی توصیه اخلاقی کفایت نمی‌کند، عنوان کرد: در شرایط بحرانی ما نمی‌توانیم با تکیه بر کارهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی وضعیت انرژی را بهبود ببخشیم، چرا که فرهنگ‌سازی امری زمان‌بر است.

وی تصریح کرد: در وضعیت بحرانی تا زمانی که مردم مورد فرهنگ‌سازی دقیق قرار بگیرند، منابع انرژی کشور تمام می‌شوند.

رئیس سازمان بهره‌وری ایران افزود: اجرای قوانین و مقررات یکی از مهم‌ترین راهکارهای دستیابی به بهینه شدن مصرف انرژی است.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای کلی کشور، توضیح داد: به دلیل وجود تحریم‌های مختلف دولت دوازدهم منابع موجود را در حوزه ضروریات زندگی مردم هزینه کرد.

فاطمه پهلوانی اضافه کرد: بر اساس قوانین رایج کشور بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست باید رونق پیدا کند.

کد خبر: ۹۵٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha