۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
شرایط واحدهای تولیدی در برابر تورم شکننده است
رئیس اتاق گرگان:

شرایط واحدهای تولیدی در برابر تورم شکننده است

چوپانی، رئیس اتاق گرگان با اشاره به رشد متوالی تورم در اقتصاد ایران می‌گوید: پدیده اضمحلال سود در تورم باعث کاهش قدرت خرید همگان شده و تولید را در شرایط شکننده قرار داده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اظهار کرد: در ایام کرونا در استان با مشکل تأمین اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان گلستان روبه‌رو بودیم که فعالان اقتصادی استان با روحیه بسیجی در این امر پیش‌قدم شدند.

علی‌محمد چوپانی، در جلسه افتتاح دفتر بسیج تخصصی تجار و فعالان اقتصادی اتاق گرگان ادامه داد: پدیده اضمحلال سود در تورم باعث کاهش ۱۰ تا ۵۰ درصد قدرت خرید فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شده است.

چوپانی بیان کرد: این پدیده باعث شده که واحدهای تولیدی در برابر تورم شکننده باشد و وقتی ارزش پولی ملی روزبه‌روز کاهش پیدا می‌کند چطور می‌تواند تولیدکننده ما به فعالیت خود ادامه دهد و این مسائل به سیاست‌های کلی نظام برمی‌گردد.

وی افزود: امروز هیچ واحدی گران‌فروش نیست و در جلسات با مسئولان نظارتی به این مسئله تأکید کردیم.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز همه مسئولان به آقای رئیسی امید بستند و فعالان اقتصادی در کنار دولت برای حل مشکلات جامعه تلاش می‌کنند.

چوپانی تأکید کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه امروز تجار و صادرکنندگان با مشکلاتی برای بازگشت ارز روبه‌رو هستند و این در حالی است که ورود ارز به‌صورت چمدانی از طریق مجاری رسمی کشور نیز با محدودیت‌هایی قانونی روبه‌رو است و این قوانین باید اصلاح شود.

گفتنی است در این نشست احسان ملک شاهکوهی مسئول دفتر شورای تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان معرفی شد.

همچنین در این مراسم امیرحسین ساداتی به‌عنوان دبیر شورای تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان معرفی شد.

کد خبر: ۹۵٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha