«اسپیس پرسپکتیو» خبر بالن فضایی را تایید کرد| سفر توریست های فضایی به استراتوسفر زمین
«بازار» گزارش می دهد

«اسپیس پرسپکتیو» خبر بالن فضایی را تایید کرد| سفر توریست های فضایی به استراتوسفر زمین

کمپانی اسپیس پرسپکتیو که در حوزه تجهیزات و سفرهای فضایی فعال است از آغاز ساخت اولین بالن فضایی خبر داد. این بالن فضایی قرار است در یک سفر شش ساعته توریست های فضایی را به استراتوسفر زمین ببرد.

به گزارش بازار به نقل از «SIA Magazin » ، چندی پیش خبر اولین بالن فضایی کاملا توریستی ایلان ماسک بسیاری از رسانه ها را تحت الشعاع قرار داد؛ این خبر آنچنان مشتاقان و مخالفان سفرهای فضایی را تحت تاثیر قرار داد که تمامی شبکه های اجتماعی وی ، شرکت اسپیس ایکس و تسلا را آماج پیغام های بیشمار قرار داد و بعدها  نیز هیچ گونه اعلامیه رسمی در راستایی تایید و یا رد این ادعا منتشر نشد.

اما به نظر می رسد رویای سفرهای توریستی فضایی تنها مختص ایلان ماسک نبوده و اشخاص دیگری نیز سودای کاوش در آسمان ها را در سر می پرورانند؛ اگرچه اسپیس ایکس  به رویای خود جامه عمل نپوشاند، اما اسپیس پرسپکتیو گوی میدان را از رقبای خود ربود و ناممکن را ممکن ساخت.

این غول فناوری فضایی قصد دارد اولین سفر توریستی به استراتوسفر زمین را شروع کنند و علاقمندان به کاوش های فضایی را در  یک تجربه شش ساعته غوطه ور کند؛ این سفر کاملا لوکس ۱۲۵ هزار دلار ارزش گذاری شده و قرار است اولین تجربه توریست فضایی را رقم بزند.

گفتنی است، شرکت اسپیس پرسپکتیو اولین کمپانی طراح و برگزار کننده پروازهای فضایی توریستی است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ مجموعه سفرهایش را به فضا شروع نماید و در این راستا از هم اکنون فراخوان این اتفاق بزرگ را علنی کرده است. مسافران می‌توانند پس از سوار شدن در یک بالن فضای تحت عنوان «نپتون وان» از چشم اندازی ۳۶۰ درجه از زمین لذت ببرند ؛ این سفر با سرعت ۱۲ مایل بر ساعت و به وسیله این  بالن فضایی که به وسعت یک  استادیوم فوتبال است ،انجام خواهد شد.

جین پوینتر یکی از مدیران ارشد اجرایی این شرکت فضایی می‌گوید: اسپیس پرسپکتیو قصد دارد با استفاده از بالن‌های فضایی عظیم تحت عناوین نپتون یک و دو، کپسولهای بزرگ ۸ نفره را به استراتوسفر زمین در ارتفاع ۲۰ مایلی ببرد و طبق برنامه ریزی ها یک سفر شش ساعته مهیج را برای توریست های فضایی مهیا کند.

وی افزود: سفر با این بالن بسیار آرام بوده و از موشک های جی پر سرعت فضایی هیچ خبری نیست؛ سرعت سفر چیزی حدود ۱۲ مایل بر ساعت برآورد شده است و مسافرین می توانند بر روی صندلی های کاملا راحت خود تکیه داده و از مناظر اتمسفر زمین لذت ببرند. بالن به صورت اتاقک های کپسولی تفکیک بندی شده است که هر کدام به صندلی، تخت و  انواع امکانات دیگر تجهیز شده اند.

ناگفته نماند؛ این فضا پیما مسافرین را به ارتفاع ۱۰۰۰۰۰ پای زمین بلند خواهد کرد تا به مدت ۲ ساعت در منظره نفس گیر انحنای زمین غوطه ور شوند و  سپس  با هوای داخلی ۱۰۰ برابری منبسط شده  در جو زمین شناور شوند. سوخت استفاده شده در این نوع وسیله از گازهای هلیوم و هیدروژن تشکیل شده است و بر اساس ادعای شرکت  خطر انتشار گازهای سمی مشابه سوخت های موشکی به حداقل رسیده است.

اما آنچه هیجان استارت این غول فضایی را دوچندان ساخته است، فعال سازی بخش های آزمایشگاهی و رصد خانه ای این بالن فضایی است که میزبان مشتاقان تحقیق در علوم اقلیمی و جوی، اخترفیزیک و فیزیک خورشیدی خواهد بود و همین امر انجام تحقیقات پیشرفته در جو زمین را ممکن خواهد ساخت.

به گفته تیم طراحی این بالن فضایی، اگر به هر دلیلی موتورهای تعبیه شده در این کشتی بزرگ از کار بافتند کپسول تعبیه شده در چتر این بالن شروع به کار خواهد کرد و در یک نقطه تعیین شده در وسط اقیانوس به زمین هدایت خواهد شد.

این کمپانی که در حوزه فناوری های فضایی ید طولانی دارد، بلیط اولین مجموعه سفرهای بالن فضایی را بسیار کمتر از مبلغ بلیت سفر بلواوریجین به مرز فضا که دارای ارزش ۲۸ میلیون دلار است تعیین نموده است. البته لازم به ذکر است، اولین ۳ سفر این شرکت فضایی به طور خصوصی فروش رفته و پروازهای تجاری نیز از ۲۰۲۴ میلادی رسما شروع خواهند شد.

کد خبر: ۹۵٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha