۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
تحریم های آمریکا علیه ایران لغو شود
دبیرکل سازمان ملل:

تحریم های آمریکا علیه ایران لغو شود

گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش خود در مورد اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، بازگشت آمریکا به برجام را اقدامی مناسب دانست و از واشنگتن خواست تحریم ها علیه ایران را لغو و معافیت ها را تمدید کند.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، در این گزارش که در آستانه نشست ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) شورای امنیت منتشر شده است، اظهار داشت از تعاملات دیپلماتیک اخیر که از آوریل ۲۰۲۱ و در مورد کمیسیون مشترک در مورد این توافق برجسته انجام می شود، دلگرمم چرا که فرصتی را برای ایران و آمریکا فراهم می‌کند تا به اجرای کامل و موثر برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) بازگردند.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: از ایالات متحده درخواست می‌کنم تحریم‌های مندرج در این طرح را لغو و معافیت‌ها در رابطه با تجارت نفت با جمهوری اسلامی ایران و پروژه‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در چارچوب برجام را تمدید کند.

مقام ارشد سازمان ملل افزود: این مراحل برای تسهیل اجرای کامل و صحیح برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) مورد نیاز است تا مردم ایران از منافع ملموس برجام اطمینان حاصل پیدا کنند.

گوترش به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در واکنش به اقدام ایالات متحده آمریکا و کاهش تعهدات هسته ای اشاره کرده و با اشاره به نصب سانتریفیوژهای جدید برای غنی سازی اورانیوم، گزارش داده ایران سطح غنی سازی را به ۶۰ درصد رسانده است.

در این گزارش به فعالیت های بازدارندگی ایران و پرتاب ماهواره با همکاری روسیه نیز اشاره شده است.

کد خبر: ۹۵٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha