۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
کمبود مرغ دولتی در فروشگاه های کرج/ استانداری البرز دست به کار شد
پای لنگ سازمان صمت البرز در توزیع و نظارت مرغ؛

کمبود مرغ دولتی در فروشگاه های کرج/ استانداری البرز دست به کار شد

کرج- بحران کمبود گوشت مرغ در حالی مردم کرج را با مشکل مواجه کرده که به گفته مسئولان جهاد به اندازه کافی و با نرخ دولتی تامین می شود اما واحدهای فروش گوشت مرغ را با قیمت۳۰ هزار تومان به مردم می فروشند.

به گزارش خبرنگار بازار، در روز پایانی هفته یخچال های بیشتر واحدهای صنفی فروش مرغ خالی و گوشت مرغ برای عرضه به شهروندان وجود ندارد و تعداد محدودی هم که فروش وعرضه دارند، با قیمت آزاد (۳۰ هزار تومان) توزیع می کنند.

این درحالی است که به گفته مسئولان جهاد کشاورزی مرغ به اندازه کافی تامین و با قیمت ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان در پایانه پردیسان و گلشهر کرج به مباشران سازمان صنعت و معدن استان البرز تحویل داده می شود و مباشر موظف است به قیمت ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان درب مغازه در اختیار واحدهای صنفی فروش قرار دهد.  

اما طبق مشاهدات و بررسی خبرنگار بازار امروز پنجشنبه اکثر واحدهای فروش مرغ در رجایی شهر، باغستان و شاهین ویلا گوشت برای عرضه نداشتند و تعداد محدودی هم با قیمت ۳۰ هزار تومان فروش داشتند.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در پاسخ به خبرنگار بازار در خصوص چرایی وضعیت بازار مرغ استان با تاکید بر تک نرخی بودن مرغ گفت: گوشت مرغ توسط جهاد کشاورزی استان و فقط با یک نرخ در استان تامین می شود و واحدهای صنفی موظف هستند با قیمت (۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان) به مردم عرضه کنند.

حسن مدیروستا افزود: سازمان صمت استان و دیگر نهادهای نظارتی باید بر این وضعیت و چند نرخی بودن مرغ و گرانفروشی نظارت و رسیدگی داشته باشند.

مدیرروستا با بیان اینکه این مشکلات را به اطلاع معاون اقتصادی استاندار رساندیم، اظهار کرد: مقرر است روز شنبه جلسه ای با معاون اقتصادی استانداری البرز و همچنین دیگر مسئولان متولی برگزار تا برای این موضوع تصمیم گیری شود.

کد خبر: ۹۵٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha