۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
 رویداد ساری ۲۰۲۲ زمینه ساز توسعه مازندران است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

رویداد ساری ۲۰۲۲ زمینه ساز توسعه مازندران است

ساری- ماهفروزی، دبیر رویداد بین المللی ساری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو گفت: این رویداد زمینه ساز توسعه محسوب می شود و باید جاذبه های استان را معرفی کنیم.

علی ماهفروزی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران ظرفیت های زیادی برای میزبانی رویداد بین المللی ۲۰۲۲ را داراست، اظهار داشت: مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اکو انتخاب شد که یک فرصتی بی نظیر محسوب می شود.

وی با عنوان اینکه امکان اینکه طی ۳۰ تا ۴۰ آینده دیگر فرصت تکرار پایتخت گردشگری شدن برای ساری وجود ندارد، گفت: باید از فرصتی که اکنون ایجاد شده برای معرفی داشته ها و جاذبه ها اقدام کنیم.

وی با تاکید براینکه گردشگری ایران در خاورمیانه باید از کانال فرهنگ عبور کند، افزود: راه تحقق این هدف برپایی رویدادهای بین المللی است که با همایش و جشنواره متفاوت است و بخشی از توسعه محسوب می شود.

ماهفروزی یادآور شد: هنوز اعتباری برای رویداد بین المللی گردشگری ساری دریافت نکردیم و باید نسبت به معرفی درست جاذبه ها و پتانسیل ها اقدام کنیم.

وی با اشاره به عقب ماندگی های موجود در حوزه گردشگری در استان مازندران یادآور شد: هزار سال پیش بندری در فرح آباد مازندران وجود داشت که بیشترین کشتی ها در آن پهلو می گرفت و نتوانستیم این جاذبه ها را به درستی معرفی کنیم.

دبیر رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ ادامه داد: برای میزبانی رویداد ساری مجوز بین المللی دریافت شد و ساری به عنوان شهر صلح جهانی معرفی شده است.

وی تاکید کرد: باید مازندران و ساری را درست معرفی کرد زیرا میراث مازندران می تواند در توسعه گردشگری ایران و خاورمیانه نقش آفرینی داشته باشد.

کد خبر: ۹۵٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha