۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
شناسایی ۱۰۰ دلال گندم در خراسان شمالی/ کشاورزان با تحویل گندم کود یارانه‌ای دریافت می‌کنند
معاون بهبود تولیدات گیاهی خراسان شمالی:

شناسایی ۱۰۰ دلال گندم در خراسان شمالی/ کشاورزان با تحویل گندم کود یارانه‌ای دریافت می‌کنند

بجنورد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: قبل از شروع برداشت گندم در خراسان شمالی، ۱۰۰ دلال گندم در استان شناسایی شد

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، محمدجواد تشکری اظهار داشت: قبل از شروع برداشت گندم بیش از ۱۰۰ نفر از واسطه و دلالان عمده گندم در سطح استان شناسایی و اسامی آنان را به دستگاه‌های نظارتی نیز اعلام شد و با رصد کردن عملکردشان، در صورت مشاهده خرید گندم با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی بابیان این‌که ازلحاظ قانون دولت تنها مرجع خرید گندم محسوب می‌شود؛ پرداخت نقدی دلالان را دلیل اصلی اقبال کشاورزان به آن‌ها دانست و افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا با پرداخت به‌موقع به کشاورزان انگیزه برای تحویل گندم به دولت برای آنان ایجاد کنیم تا آن‌ها تشویق به فروش محصول به دولت شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد : در سال گذشته باوجوداینکه خرید قیمت از سوی واسطه‌ها نسبت به خرید دولتی باقیمت پایین‌تری انجام می‌شد، اما به علت این‌که در همان لحظه وجه نقد پرداخت می‌شد بعضاً گندم کاران بخشی از محصولات خود را به واسطه‌ها فروختند.

تشکری ادامه داد: اما امسال قیمت گندم آزاد تا حدودی از قیمت دولتی بالاتر است و با خرید به‌موقع و پرداخت وجه نقد می‌بایست از فروش گندم به واسطه‌ها جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: رایزنی برای واردات جو نیز در حال انجام است و امیدواریم که هر چه سریع‌تر این محصول برای تأمین علوفه دامداران وارد کشور شود تا با کاهش نگرانی دامداران بتوانیم گندم موردنیاز استان را از کشاورزان خریداری کنیم و دامداران نیز مجبور به نگهداشت گندم برای علوفه زمستانی نباشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برخی از کشاورزان نیز برای مصرف خوراک دامی که خود در اختیاردارند گندم را در انبارها نگهداری می‌کنند که از آنان نیز می‌خواهیم این محصول استراتژیک را تحول دولت دهند و در سال زراعی آینده تمامی خدمات ازجمله خرید کود، سموم و بذور یارانه‌ای با تحویل رسید فروش گندم انجام می‌شود.

تشکری اظهار داشت: کشاورزان تنها می‌توانند گندم را برای بذر سال آینده و بعضاً مصرف خانوار نگهداری کنند که سطح این نیاز تا حد زیادی مشخص است و کشاورزانی که گندمشان را به دولت تحویل ندهند، نباید در انتظار دریافت کود یارانه‌ای برای سال زراعی آینده باشند.

کد خبر: ۹۵٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha