۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
بی ثباتی قیمت‌ها و مواد اولیه ربطی به تحریم ندارد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

بی ثباتی قیمت‌ها و مواد اولیه ربطی به تحریم ندارد

درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بی ثباتی قیمت‌ها و مواد اولیه ربطی به تحریم ندارد، گفت: امروزه مصرف کننده و تولیدکننده هر دو ناراضی اند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در نشست حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضاییه با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان، افزود گفت: یکی از اولویت‌های اصلی قوه قضاییه حمایت از تولید و سرمایه گذاری است که شاهد آن حدود دو هزار واحد تولیدی است که با حمایت قوه قضاییه احیا شده یا از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شده است.

وی با اشاره به ایجاد دفتری تحت عنوان حمایت از تولید و سرمایه گذاری در سازمان بازرسی ادامه داد: با این اقدام، همکاران ما مستقیم با کارآفرینان جلسه داشتند و از صدها واحدهای تولیدی بازدید به عمل آمد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: همواره تلاش کردیم تا آسیب‌های حوزه تولید و سرمایه‌گذاری را در بخش‌های مختلف جز به جز تبیین کنیم و در خصوص برخی هشدارها، گزارش ارایه دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان ناهماهنگی بخش‌های مختلف دولت به ویژه بخش‌های اقتصادی در دادن مجوز و تسهیلات را یکی از مشکلات در بررسی‌ها دانست و گفت: ضرورت ایجاد هماهنگی و قرارگاه واحد در دولت احساس می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اجرا نشدن کامل برخی از قوانین و مقررات در کشور، تاکید کرد: در حداقل ۷ یا ۸ قانون، حمایت از تولید تصریح شده است که قانون ممنوعیت واردات کالاهای مشابه داخلی نمونه‌ای از آن است.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان تامین مالی را یکی دیگر از مشکلاتی دانست که منحصر به سیستم بانکی است و گفت: باید تامین مالی از طرق دیگر صورت گیرد و در این میان تسریع و تسهیل در صدور مجوزات لازم امری ضروری است چرا که گاهی برای یک مجوز باید بیش از ۳۰ امضا از دستگاه‌های مختلف گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه بی ثباتی در سیاست‌های صادراتی کشور درست و به حق است، افزود: بدون شک نظام مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی مشکلاتی دارد که ما جزییات آن‌ها را تبیین کردیم و مجلس نیز این موارد را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کشور ضمن اظهار امیدواری نسبت به رفع مشکلات کارآفرینان، گفت: پیگیری مطالبات به حق و قانونی فعالان اقتصادی در سازمان بازرسی دنبال می‌شود.

کد خبر: ۹۵٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha