۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
پاداش ۲۰ میلیونی به افشاکنندگان مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز
مدیرکل روابط بین الملل شرکت توانیر خبر داد

پاداش ۲۰ میلیونی به افشاکنندگان مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز

صالحی، مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل شرکت توانیر گفت: به افشاکنندگان مکان غیرقانونی استخراج رمزارزها تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

به گزارش بازار، ابوذر صالحی، مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل شرکت توانیر ابتدا ضمن تأیید این خبر که به افشاکنندگان مکان غیرقانونی استخراج رمزارزها تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود گفت: شرط اصلی این است که گزارش آن ها مستند و حتماً منجر به کشف این موضوع شود.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر حدود یک میلیارد تومان بابت این موضوع پاداش پرداخت کردیم افزود: ما در شش ماه اخیر بیش از ۳۴۰۰ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز را کشف کردیم که از این تعداد مراکز، ۱۸۹ هزار دستگاه ماینر نیز ضبط و تحویل دستگاه قضایی شده است.

مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل شرکت توانیر همچنین از کشف ۱۶۶ مرکز جدید غیرمجاز استخراج رمزارز در بازه زمانی ۲۶ تا ۳۱ خردادماه خبرداد و گفت: ۴ هزار و ۱۰۲ دستگاه رمزارز غیرمجاز در این ۱۶۶ مرکز جدید کشف شده است.

صالحی پایین بودن بهای انرژی در ایران را دلیل اصلی اتلاف انرژی و به صرفه بودن استخراج رمزارز دانست و گفت: البته آن دسته از مراکز استخراج رمزارز که مجاز هستند، هزینه برق را به قیمت صادراتی می پردازند و مدیریت پذیر نیز هستند.

وی تصریح کرد: موضوعی که هم اکنون ما را دچار چالش کرده مربوط به مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز است که یا از برق صنعتی و کشاورزی استفاده می کنند و یا اینکه برق دزدی می کنند.

مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل شرکت توانیر با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های استخراج رمزارز به شکل غیرقانونی وارد کشور شده گفت: مطابق با قواعد جاری گمرکات کشور، دستگاه های استخراج رمزارز نیز یک دستگاه الکترونیکی محسوب می شوند.

صالحی از افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ گفت: این درحالیست که روند افزایش مصرف برق در ده ساله اخیر حدود ۲ درصد بوده که بخشی از این افزایش مصرف ناشی از خشکسالی و بخشی هم ناشی از استخراج رمزارزهاست.

این مقام مسئول به کسانی که در این روزهای بی برقی حاضر نشدند دستگاه های غیرمجاز رمزارز خود را خاموش کنند هشدار داد و گفت: ما به شیوه های نوینی دست یافتیم که می توانیم به سرعت این افراد را شناسایی کنیم.

صالحی عنوان کرد: مصرف برق هر دستگاه ماینر معادل مصرف برق یک دستگاه کولرگازی است که این عدد بسیار قابل توجهی است.

کد خبر: ۹۵٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha