۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
تامین نهاده دام های سبک در مازندران با مشکل مواجه است
معاون جهاد کشاورزی مازندران:

تامین نهاده دام های سبک در مازندران با مشکل مواجه است

ساری- احمدی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران به پلاک کوبی دام ها در استان اشاره کرد و گفت: تامین نهاده مورد نیاز دام های سبک از جمله چالش ها و مشکلات است.

مسعود احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از سه میلیون راس دام سبک اعم از گوسفند و بز و یک میلیون راس دام سنگین شامل اصیل، دو رگ و بومی در استان وجود دارد، اظهار داشت: برای دام های سنگین از طریق سامانه بازارگاه نهاده های مورد نیاز تامین می شود.

وی افزود: نهاده های دامداری های سنگین از طریق بازارگاه تامین و تخصیص داده می شود و در حال حاضر بیشترین مشکل مربوط به نهاده های دام های سنتی و سبک است.

وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی دام ها در استان و اینکه بیشتر اهالی به پرورش دام های سبک  سنگین مشغول هستند، برای تامین نهاده ها، پلاک کوبی و هویت دار کردن دام ها در دستور کار قرار گرفته است.

احمدی با اظهار اینکه پلاک کوبی دام ها از سال قبل شروع شده است، تصریح کرد: پلاک کوبی در سامانه بارگذاری می شود و با تکمیل این طرح، دامداران شناسایی و نسبت به تامین نهاده های اقدام می شود.

معاون جهاد کشاورزی مازندران شمار تعاونی های دامداری را ۱۰۰ تعاونی ذکر کرد و گفت: دو اتحادیه دامداران نیز در استان وجود دارد و باید نسبت به تامین نهاده ها و توزیع اقدام کنند.

وی تولید کنسانتره نهاده دامی را ۱۳ هزار تن بیان کرد و گفت: این نهاده ها توسط تعاونی ها و اتحادیه ها تامین و توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع هزار تن سبوس گفت: هشت هزار تن کنسانتره نیز تولید و بین دامداران توزیع می شود.

کد خبر: ۹۵٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha