۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
فروش اقساطی ۲۴۸ هزار مسکن مهر در ۸ سال

فروش اقساطی ۲۴۸ هزار مسکن مهر در ۸ سال

در حالی کمتر از یک و نیم ماه به پایان دولت فرصت باقیست که در بخش مسکن مهر شهرهای جدید از سال ۹۲ تا ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۴۸ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار، در حالی کمتر از یک و نیم ماه به پایان دولت یازدهم و دوازدهم فرصت باقیست که کارنامه ۸ سال فعالیت وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن مهر شهرهای جدید نشان می دهد از سال ۹۲ تا ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۴۸ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی و ۲۷۳ هزار و ۳۶۹ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده که رشد خوبی محسوب می شود.

از مجموع ۳۶۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید برای ساخت در قالب مسکن مهر در این شهرها، تاکنون نزدیک به ۲۷۳ هزار و ۳۶۹ واحد مسکونی در ۸ سال گذشته تحویل متقاضیان شده است.

صدور ۲۴۸ هزار و ۷۵۹ کارت قسط در ۸ سال
یکی از مواردی که برای بانک مسکن حائز اهمیت است این است که متقاضیان مسکن در کنار تحویل واحدهای مسکونی خود کارت قسط نیز دریافت کنند. هم اکنون کارت قسط برای بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر به منظور پرداخت اقساط ماهانه این تسهیلات برای ۲۴۸ هزار و ۷۵۹ واحد مسکن مهر صادر شده است که در مقابل تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان تا حدودی آمار خوبی ندارد. یعنی به عبارتی باید گفت که هنوز به نسبت رشد مناسب تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان، صدور دفترچه اقساط عقب مانده است که آن هم دلایل خاص خود را دارد و برای سرعت دادن به صدور دفترچه اقساط بخشنامه های متعددی صادر شد که توانست روند خوبی به این موضوع بدهد.

بیشترین تعداد واگذاری و تحویل واحد مسکونی مهر در سال ۹۴
اگر بخواهیم مقایسه ای برای تحویل واحدهای مسکونی مهر در ۸ سال گذشته داشته باشیم باید اذعان کرد که بیشترین تعداد واگذاری و تحویل واحد مسکونی مهر ابتدا مربوط به سال ۹۴ با ۴۸۰۹۴ واحد مسکونی و سپس به سال ۹۹ با ۴۳۴۸۸ واحد مسکونی باز می گردد. به عبارتی سال گذشته ۴۳ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید تحویل متقاضیان شد.

البته در مقایسه ای اجمالی متوجه خواهیم شد که کمترین سال تحویل واحدهای مسکن مهر به شروع دولت یازدهم یعنی در روزهای آغازین و شکل گیری دولت یازدهم باز می گردد. در سال ۹۲ حدود ۱۹۱۰۵ واحد مسکونی به متقاضیان مسکن مهر تحویل شد اما از سال ۹۳ به بعد روند تحویل واحدهای مسکونی سرعت مناسبی به خود گرفت و این روند صعودی تا سال ۹۹ ادامه داشت.

بیشترین فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر در سال ۹۴ برای ۴۳۹۶۱ واحد مسکونی
اما بیشترین فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر در سال ۹۴ برای ۴۳۹۶۱ واحد مسکونی بود و کمترین تعداد صدور دفترچه قسط نیز به سال ۹۶ با ۱۳۷۷۸ واحد مسکونی باز می گردد. 

نگاهی اجمالی به ۸ سال عملکرد( ۹۲ تا ۹۹) و کارنامه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن شهرهای جدید نشان می دهد که ۵۹۳ پروژه روبنایی در طی این سال ها در شهرهای جدید مورد بهره برداری قرار گرفته است. بیشترین تعداد اتمام و افتتاح پروژه های روبنایی نیز مربوط به سال ۹۷ بود که در این سال ۱۲۱ پروژه به بهره برداری رسیده است.

در طی این ۸ سال نیز ۴۰۹ پروژه زیربنایی در شهرهای جدید افتتاح و به بهره برداری رسید که بیشترین آمار مربوط به سال های ۹۸ و ۹۹ بود که در سال ۹۸ بالغ بر ۸۰ پروژه و در سال ۹۹ بالغ بر ۸۰ پروژه به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۹۵٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha