۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
رشد و توسعه اقتصادی کشور با حضور مشاور صنفی در دولت
نائب رئیس اتاق اصناف ایران عنوان کرد

رشد و توسعه اقتصادی کشور با حضور مشاور صنفی در دولت

شکریه، نائب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: جامعه صنفی متکثر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار می‌باشد که هر دولت موفقی لازم می‌داند برای داشتن اقتصادی پویا و پیشرو با جامعه صنفی هماهنگ باشد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، جلال‌الدین محمدشکریه به مناسبت روز ملی اصناف اظهار کرد: حال که دولت جدید در حال شکل‌گیری است می‌بایست دولت از ظرفیت‌های جامعه صنفی و بازار به بهترین نحو با برای رشد اقتصادی کشور استفاده کند و یکی از اشکالاتی که در دولت دوازدهم وجود داشت، استفاده نشدن از ظرفیت اصناف و فقدان یک مشاور صنفی در کنار رئیس‌جمهور در هشت سال گذشته بود چرا که در همه ادوار گذشته همیشه مشاوران صنفی را در کنار رئیس‌جمهور داشتیم اما در چند سال گذشته نسبت به این موضوع بی‌بهره بودیم و امیدوار هستیم که رئیس‌جمهور منتخب در وهله اول یک مشاوره صنفی در حوزه اصناف و بازار در مجموعه دولت داشته باشد و از ظرفیت‌های موجود اصناف استفاده کند.

وی تصریح کرد: ظرف یک سال و نیم اخیر اقتصاد کشور و اقتصاد بنگاه‌های خرد یا همان SME‌ها بسیار آسیب دیدند و باید بدانیم کشورهایی که به اقتصاد اول دنیا تبدیل شدند حمایت جدی از بنگاه‌های اقتصادی کوچک صورت گرفته است.

شکریه اظهار کرد: با شیوع کرونا به کشور اصناف بسیار متضرر شدند به‌گونه‌ای که این آسیب‌ها با طراح‌های انگیزشی و تعلیقی جبران‌ناپذیر خواهد بود و اصناف نیاز به طرح‌های احیاء کننده، بلندمدت و پایدار دارند چرا که بسیاری از صنوف از گردونه کسب‌وکار خارج شدند و بسیاری از مشاغل تعطیل و تعدیل نیروی زیادی صورت گرفت.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه ایجاد هر شغل برای دولت هزینه‌بر هست، افزود: اصناف با ایجاد هر شغل در جامعه تولید امنیت می‌کنند و لازم است تا قوانین بازدارنده در حوزه کسب‌وکار برداشته شده و قوانین جدید در راستای حمایت از تولید در قانون کار و قانون تجارت و قوانین تأمین اجتماعی شکل بگیرد.

شکریه تأکید کرد: داشتن یک نظام بانکی متوازن، پایدار در راستای حمایت از تولید، توزیع خدمات و خدمات فنی ضروریست و بایستی در همه زمینه‌ها اشتغال‌زایی صورت بگیرد به عنوان مثال کشور آلمان که دارای صنایع پیشرفته است، بیش از ۷۰ درصد درآمد ارزی شان صادرات خدمات است و این مسئله‌ای است که باید به آن پرداخت و به خدمات بنگاه‌های اقتصادی کوچک بها داد.

وی با تأکید بر اینکه با یک برنامه‌ریزی مدون اقتصادی می‌توانیم جایگاه واقعی را در اقتصاد کشور داشته باشیم، افزود: ضمن اینکه معتقدیم در بخش خصوصی اصناف با ۵/۱۷ درصد تولید ناخالص ملی و ۲۱ درصد GMP و ۱۸ درصد GTP از ظرفیت بالایی در حوزه اقتصادی برخوردار هستند و اگر این ظرفیت مورد حمایت دولت قرار بگیرد توسعه بیشتری را در بخش اقتصادی شاهد خواهیم بود.

شکریه اظهار کرد: اصناف همیشه ثابت کردند که مرد روزهای سخت هستند و می‌توانند بحران‌ها را پشت سر بگذارند و اگر به اصناف و بخش خصوصی به معنای واقعی اطمینان و اعتماد شود بالاترین کارنامه و ضریب قبولی را در حوزه اقتصادی کسب خواهند کرد.

کد خبر: ۹۵٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha