۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
رولزرویس گران‌تر از همیشه
۲۸ میلیون دلار برای بوت تیل تعیین شد

رولزرویس گران‌تر از همیشه

شرکت خودروسازی رولزرویس با معرفی یک خودور کوپه لوکس به نام بوت تیل، قیمت آن را ۲۸ میلیون دلار اعلام کرد.

بازار؛ گروه خودرو: اگر از خودرو لوکس در دنیا صحبت شود، ناخداگاه اذهان ابتدا به سمت یک برند خاص یا همان رولزرویس معطوف می‌شود. این خودروساز به تازگی محصول جدید خود که بر اساس یک خودرو کوپه طراحی و تولید شده را رونمایی کرد.  
تعداد محدود و طراحی خاص رولزرویس این برند را به یکی از معتبرترین و با ارزش‌ترین برندهای دنیای خودرو بدل کرده است. نام این کوپه خاص اشرافی رولزوریس با Boat Tail شناخته می‌شود. براساس آنچه این لوکس‌ساز بریتانیایی اعلام کرده است در این مدل مجموعا ۱۸۱۳ قطعه کاملا جدید طراحی و به‌کار رفته است.
 از این خودرو فقط سه دستگاه ساخته می‌شود و قیمت اعلام شده برای هردستگاه ۲۸میلیون دلار اعلام شده است. این گران‌ترین و بالاترین قیمتی است که برای یک خودروی تولیدی در دنیا در نظر گرفته شده است.
برخی قطعات این خودرو توسط مشهورترین برندهای دنیا طراحی و ساخته شده است. از جمله این موارد می‌توان به ساعت داشبورد که برند House of Bovet ۱۸۲۲ طراحی شده اشاره کرد. طراحی رولزرویس Boat Tail همانطور که از نامش پیداست با الهام از فرم انتهایی یا همان "دم" قایق‌های تفریحی و یاک‌های مسابقه‌ی شکل گرفته است.
 اما مهم‌ترین نکته در این خودروی خاص رولزرویس که فقط سه دستگاه از آن ساخته خواهد شد، قیمت ۲۸میلیون دلاری آن است که توانسته عنوان گران‌ترین خودروی حال حاضر دنیا را به خود اختصاص دهد. هر یک از سه دستگاه خودرو فوق در جزئیات طراحی داخلی و تزئینات به‌کار رفته با یکدیگر کاملا متفاوت بوده و باتوجه به علایق و نیازهای مشتریان باوسواس و دقتی کم نظیر ساخته می‌شوند.
 در طراحی و جانمایی آپشن‌های رفاهی سرنشینان نظیر یخچال ویژه نگهداری نوشیندی و... از نظرات برخی طراحان مشهور و صاحب نام غیر خودرویی نیز استفاده شده است. رنگ آمیزی بدنه خودرو به صورت دو رنگ و با تم غالب آبی است و در موتور به صورت دستی رنگ شده است. این خودروساز انگلیسی در میان تولید کنندگان خودرو یکه تازی کرده و به دنبال افزایش بازار خود با طراحی خاص برای مشتریان ویژه است.  

کد خبر: ۹۵٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha