۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
تقویت حوزه گردشگری به منظور اشتغالزایی ضرورت دارد
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس:

تقویت حوزه گردشگری به منظور اشتغالزایی ضرورت دارد

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به وضعیت بیکاری و عبور آن از مرحله چالش و بحران، گفت: گردشگری به صنعت مولد و اشتغالزا تبدیل شده و نقش خطیری در اشتغالزایی، توسعه صنعت و مبادلات فرهنگ جهانی دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، سیدمحمد موحد در نشست علنی امروز (سه‌شنبه اول تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا (ع) از حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی به ویژه مردم حوزه انتخابیه خود تقدیر و تشکر کرد و این حضور حماسی را پاسخ کوبنده به دشمنان جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حضور حماسی مردم سحر و جادوی بدخواهان نظام را باطل کردند و وفاق ملی و تعهد به آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و عشق به شهیدان را تحقق بخشید، مردم با اراده پر صلابت خویش مرد خوشنام، عدالت جو و نامدار مقبول، حضرت آیت الله رئیسی را به عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیدند و منتخبین محلی را راهی پارلمان منطقه‌ای نمودند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات مردم، افزود: حداقل توقع آن است که عمق محرومیت و زنگ خطر آسیب های اجتماعی شنیده شود و نگاه نوین و توجه ویژه‌ای مبتنی بر شاخص‌های آماری و واقعیت‌های میدانی برای زدودن غبار فقر و نابرابری از چهره این دیار ولایی در دستور کار برنامه‌ریزان و مدیران اجرایی قرار گیرد.

نماینده مردم کهکیلویه، بهمنی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، افزود: جاده به عنوان گام اول توسعه ضرورت توجه جدی است؛ تعجیل در تکمیل پروژه جاده دهدشت که در اینجا لازم است از عنایات رهبر عظیم اشان و دفتر معظم له و اهتمام ویژه وزیر راه و شهرسازی و تمامی دستگاه هایی که در این مسیر همکاری لازم را داشتند تشکر ویژه نمایم.

وی اضافه کرد: سرعت بخشی به پروژه گذرگاه ارتباطی فارس- خوزستان از مسیر باشت، چرام و باغ ملک، اتمام و تکمیل جاده‌های لنده-دهدشت و لنده- تشان که می‌تواند شهرستان لنده را از بن بست خارج کند، تسریع در آغاز عملیات اجرایی پروژه چهار خط سازی دهدشت- خیرآباد و توجه ویژه به جاده‌های منتهی به یاسوج از مطالبات به حق مردم حوزه انتخابیه است. همچنین عنایت مضاعف به راه های روستایی و عشایری حوزه انتخابیه که دارای مشکلات عدیده و اساسی هستند، لازم  ضروری است.

موحد همچنین اظهار کرد: صنعت و معدن در کهکیلویه بزرگ متعدد و غنی است که می‌توان با سرمایه گذاری مناسب اشتغال، این داروی حیات بخش کنونی را رونق بخشید و به کمک معادن طراوت و پویایی را در منطقه شاهد باشیم. از جمله معدن فسفات چرام و سایر معادن حوزه انتخابیه که مردم چشم انتظار آغاز عملیات اجرایی آن هستند، نیازمند توجه جدی است لذا ضمن تشکر از مجموعه وزارت صمت و ایمیدرو اما تلاش های صوت گرفته ناکافی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به ضرورت تسریع تکلیمل و افتتاح پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و گفت: علی رغم همکاری وزارت نفت، سرعت ناکافی آن باعث سرخوردگی مردم و جوانان شده است. شایسته است دستگاه های نظارتی نحوه فعالیت و عرضه سهام آن را در بورس بررسی و با مقصران برخورد لازم به عمل آید. سیمان سپو گرفتار مشکلاتی است که قصه پر غصه آن قرائت شد. صندوق توسعه ملی و بانک ملت شتاب لازم را به نیروگاه سیکل تین ترکیبی بلوچ بدهند که عملیات اجرایی آن آغاز شود.

نماینده مردم کهکیلویه، بهمنی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مشکلات آب و کشاورزی حوزه انتخابیه خود، خاطرنشان کرد: توجه به پروژه آب شرب چهار شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده، برداشت آب از رودخانه مارون برای اراضی زراعی، عملیاتی شدن سد حیاتی این حوزه به منظور آبیاری دشت‌های حاصل خیر کهکیلویه، چرام و لنده ضرری است. تزریق اعتبار به پروژه‌های سد سرپری کهکیلویه و ایلی آباد و سیا شیلد و آبرسانی از روخانه گندم کار به شهرهای حوزه انتخابیه ضروری است.

وی در ادامه به مسائل مرتبط با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد کمیسیون آموزش هر چه سریعتر نسبت به طرح رتبه بندی معلمان، این خادمان بی منت اقدام عاجل به عمل آورد. اقدام فوری در دائمی نمودن یکسان سازی حقوق بازنشسته ها و توجه ویژه به مقوله مسکن و رفاه فرهنگیان نیز ضروری است.

موحد افزود: دولت زیرساخت های لازم را باید برای بهبود آنتن‌دهی تلفن همراه و افزایش ضریب نفوذ اینترنت با عنایت به اختلالات ناشی از شرایط کوهستانی و اقلیمی حوزه انتخابیه مورد توجه قرار دهد. از سوی دیگر زیرساخت های ورزش و تربیت بدنی و توجه به مقوله استعدادیابی برای شناسایی و پرورش استعدادها در رشته‌های مختلف ورزشی و تجهیز اماکن ورزشی در حوزه انتخابات ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علی رغم حضور دلاورانه و جان فشانی مردم بی نظیر خطه کهکیلویه بزرگ در عرصه دفاع مقدس و نقش آفرینی مستمر آنان در عرصه های مختلف نظام اسلامی، متاسفانه به دلیل فقدان سرمایه گذاری و عدم توجه لازم، وضعیت بیکاری در این حوزه از سطح چالش و بحران عبور کرده و ما شرمنده جوانان و والیدن آنها هستم. مسئولان بدانند که اشتغال در حال تبدیل به بحران است.

موحد اضافه کرد: گردشگری امروز به صنعت مولد و اشتغالزا تبدیل شده و نقش خطیری در حوزه صنعت، توسعه و مبادلات فرهنگ جهانی ایفا می‌نماید. در شهرستان‌های کهکیلویه، بهمئی، لنده و چرام فضا و بسترهای متعددی همچون شهر باستانی بلاد شاپور، تنکه سولک، سواحل زیبای مارون، آبشارهای توخیمه و کمر دوغ و چشمه بلقیس چرام می‌تواند با اندک توجهی و مختصر سرمایه گذاری سطح قابل قبولی از اشتغال ایجاد کند.

کد خبر: ۹۵٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha