۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی است

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی سند تدبیر توسعه استان را برنامه عملیاتی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیرین و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی روز سه شنبه در جلسه شورای راهبری دومین سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی با اشاره به خبر شناسایی دو هزار سرمایه گذار در استان بر لزوم تعریف عملیات مشخص برای این سرمایه گذاران تاکید و اظهار کرد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که سرمایه گذاران نقش سیاهی لشکر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ سرمایه گذار پای کار بهتر از تعداد زیاد سرمایه‌گذاران سیاهی لشکر است. افزود: برخی از پروژه‌های سند تدبیر توسعه، ملی هستند و باید به سامان رسیدن این پروژه‌ها را با جدیت دنبال کنیم و تفاوت عملکردی پروژه‌هایی که در قالب این سند دنبال می‌شوند کاملاً محسوس باشد.

بهبودی اظهار کرد: لازم است مکانیزمی تعریف شود که پیوند میان بدنه کارشناسی و تخصصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با صاحبنظران، نخبگان و افراد ذینفوذ جامعه را در جهت ارتقاء و تکمیل پروژه‌های سند تدبیر توسعه برقرار کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در ادامه با انتقاد از بلاتکلیف ماندن پروژه شهر هوشمند، ابراز داشت: خوشبختانه شهرداری در زمینه فناوری اطلاعات سرمایه گذاری‌های مطلوبی داشته اما متاسفانه در راهبری و کاربردی کردن فناوری اطلاعات به ویژه ایجاد شهر هوشمند توفیقات چندانی حاصل نشده است.

بهبودی ادامه داد: اگر مدیریت واحد شهری توسط شهرداری تحقق می‌یافت احساس نیازی بیشتری به ایجاد شهر هوشمند می‌شد؛ در هر صورت موانع زیرساختی چنین پروژه‌هایی در حوزه IT باید رفع شود و استانداری یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم در صورت لزوم برای رفع این موانع ورود یابند.

بهبودی به عدم احساس مسوولیت در عملیاتی شدن منطقه ویژه سهلان نیز اشاره و اضافه کرد: بیش از ۱۰ سال است مجوز فعالیت این منطقه ویژه اقتصادی را که دارای بهترین موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و فضائی است، اخذ کرده‌ایم تمام زیر ساخت‌های منطقه اعم از آب، برق، گاز، زیرساخت‌های IT و ارتباطات و نیز دسترسی به شبکه ریلی، جاده‌ای و نزدیکی به فرودگاه بین المللی تبریز آماده بوده و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی متذکر شد: با این اوصاف انتظار داریم مدیریت مالی استان و تمام نمایندگان با پیگیری‌های مجدانه خود طلسم سهلان را بشکنند!

وی تاکید کرد: در راستای جهت دار کردن و اجرایی کردن پروژه‌ها باید یکی از معیارهای اولویت دهی و تامین اعتبار، سند تدبیر توسعه باشد.

بهبودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود سند تدبیر توسعه استان را برنامه عملیاتی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و هم‌راستای بیانیه گام دوم انقلاب اعلام و اضافه کرد: این سند دارای انعطاف و سیالیت بوده و امکان اصلاح و تعریف مجدد پروژه با توجه به اسناد بالادستی و ملاحظات روز به نفع توسعه استان وجود دارد.

وی همچنین خواستار استفاده دبیران و دستگاه‌های اجرایی از تمام ظرفیت‌های استانی و ملی جهت پیشبرد ماموریت‌های سند تدبیر توسعه شد و اکتفا به فعالیت‌های جاری و کم اثر را جهت تحقق اهداف سند مضر و آسیب رسان دانست.

کد خبر: ۹۵٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha